فغانی: رویای قضاوت در فینال جام جهانی را داریم

علیرضا فغانی که در جام جهانی 2018 دومین دوره حضورش در این تورنمنت معتبر را تجربه خواهد کرد، در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مورد انتخابش به عنوان یکی از داورانی که قرار هستند در جام بیست‌ویکم سوت بزنند، گفت: در AFC همیشه تیمی پشت ما است که از تمامی جنبه‌ها - پزشکی، فیزیکی و فنی - در حال کار کردن است. ما در هر سمینار آموزش عملی داریم و همه ما خودمان را اینچنین برای تمامی تورنمنت‌ها آماده می‌کنیم و رقابت سالمی با داوران دیگر AFC و نقاط دیگر جهان داریم. با وجود این عناصر کلیدی، داوران آسیایی در تورنمت‌های فیفا عملکردی عالی از خود ارائه می‌دهند.

داور بین‌المللی کشورمان در مورد آرزوهای خودش و تیم داوری ایران در جام جهانی 2018 برای آینده هم اظهار داشت: رویای ما قضاوت در دیدار فینال جام جهانی است و برای تحقق بخشیدن به این رویا در حال تلاش هستیم. امیدواریم که یک داور آسیایی این شانس را داشته باشد که بتواند در دیدار فینال جام جهانی قضاوت کند.

وی صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: امیدواریم که نمایندگان آسیا بتوانند به فینال جام جهانی 2018 برسند، اما اگر این اتفاق نیفتد، ما داوران بااستعداد زیادی داریم که با کیفیت داوری خوبی که دارند، می‌توانند در فینال این رقابت‌ها سوت بزنند. ما تجربه قضاوت در دیدار افتتاحیه را داریم و اکنون این شانس را داریم که با داوران دیگر نقاط جهان برای قضاوت در بالاترین سطح فوتبال چالش و رقابت کنیم.