پرسپولیس از جاه‌طلبی‌اش عقب نمی‌کشد

پرسپولیس برای دومین هفته پیاپی به تساوی مقابل رقیب جنوبی رضایت داد تا اکنون با هشت امتیاز در رده سوم جدول فصل هجدهم جا گرفته باشد.

حمید درخشان در خصوص شرایط این تیم اینطور توضیح می‌دهد: پرسپولیس بازی بدی انجام نداد فقط بدشانس بود که نتوانست به گل برسد. تیم مقابل هم آمده بود تا یک امتیاز را بگیرد. به همین دلیل پرسپولیسی‌ها نتوانستند آن تیم همیشگی باشند. پرسپولیس این روزها از نظر بدنی در افت قرار دارد که آن هم طبیعی است و دلیل فشارهای بدنسازی پیش از شروع فصل.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره ضعف گلزنی این تیم مقابل دو حریف قعرنشین گفت: خط حمله پرسپولیس یک مشکل بزرگ دارد و آن هم این است که از سوی خط هافبک خوب تغذیه نمی‌شود. یک پلی‌میکر در این تیم وجود ندارد آن هم به دلیل رفتن محسن مسلمان است. در همین بازی مقابل نفت مسجد سلیمان دقایق زیادی بود که مهاجمان تیم بدون رسیدن توپ فقط در خط حمله در حال دویدن و انتظار بودند.

وی درباره اینکه آیا این مشکل در آینده نیز در صورت نمایش دفاعی رقبا مقابل پرسپولیس ادامه خواهد داشت گفت: این نوع بازی همیشه جواب نمی‌دهد. شاید تیم‌ها در همان بازی بسته به گل برسند. پرسپولیس طی فصول گذشته امتیازات خوبی کسب کرده و بیشتر تیم‌ها با توجه به روحیه قهرمانی پرسپولیس مقابل آن به بازی دفاعی رو آوردند اما نتیجه‌ای جز شکست نداشتند. اکنون پرسپولیس در شرایط سختی قرار دارد و محرومیت نقل و انتقالاتی باعث شده تا برانکو برخلاف دیگر مدعیان از جذب بازیکن محروم باشد اما با همین شرایط وضعیت خوبی در جدول و کسب نتیجه به خود اختصاص داده‌اند. حتی در صورتی که تا ادامه نیم فصل هم امتیازات حساسی از دست رفت نباید از کسب قهرمانی و نتیجه توسط این تیم ناامید شد و از حمایت دست کشید، چرا که لیگ یک تورنمنت طولانی است و هر لحظه امکان تغییر شرایط وجود دارد و پرسپولیس همانند سه فصل اخیر از شانس مناسبی برخوردار است.

درخشان در خصوص شانس تیم‌های مدعی این فصل گفت: تیم‌ها تغییرات مناسبی داشتند. سپاهان با امیر قلعه نویی و جذب بازیکنان به دنبال این است تا بار دیگر به جم مدعیان بازگردد و از شانس زیادی هم برخوردار است. ذوب آهن هنوز ساختار گذشته را دارد و استقلال با خریدهایی که داشته به دنبال جبران است. می‌توان حتی از تراکتورسازی با جان توشاک و خریدهایش نیز به عنوان مدعی نام برد و در این میان پرسپولیس هم با روحیه قهرمانی‌اش سرآمد است و به اتفاقات کوچک راضی نخواهد شد.

پیشکسوت سرخپوشان در پایان درباره جو پرحاشیه چند هفته اخیر لیگ گفت:‌ این شرایط اصلا خوب نیست. من مخالف این ناهنجاری‌ها در ورزشگاه‌ها هستم. استادیوم جای لذت بردن است نه فحاشی. مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی کل جامعه را درگیر کرده و امیدوارم مثل سابق شاهد جو مناسبی در استادیوم‌ها باشیم و باشگاه‌ها نیز در کمیته فرهنگی خود به این مسائل توجه بیشتری داشته باشند.