سیدجلال: روزی خداحافظی می‌کنم که خودم بخواهم، نه دیگران!
پس از حواشی اخیر به سراغ سیدجلال حسینی رفتیم که به طور کامل در خصوص خط خوردن او از لیست مسافران جام جهانی، کارلوس کی‌روش و شرایط امروزش بپرسیم. کاپیتان پرسپولیس هم حرف‌هایی زد و با ما درد دل کرد. بخشی از این گفت‌وگو نزد ما به امانت ماند و آنچه در پی می‌آید بخش قابل انتشار صحبت‌های ما با فرمانده‌ای است که دل پری از این فوتبال دارد.
* می‌خواهیم کمی به عقب برگردیم. روز بازی با الجزیره امارات و زمانی که گل صعود پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی را زدی. مهرداد میناوند گفته بعد از بازی وقتی زنگ زدم به سیدجلال تبریک بگویم با لحن ناامیدانه‌ای گفت: شاید از تیم ملی خط بخورم. این حرف را تأیید می‌کنی؟
من عادت ندارم به این مسائل توجه کنم. چه در رده ملی و چه باشگاهی تمام وجودم را می‌گذارم تا تیمی که پیراهن آن را بر تن دارم موفق شود. قبل از آن هم بچه‌ها از من خواستند در سفر امارات کنار تیم باشم. احساس کردم شاید حضورم مفید و به نفع پرسپولیس باشد و رفتم.
* همان روز‌ها هم شنیده شد کارلوس کی‌روش از سیدجلال حسینی شاکی شده است. سیدجلال که محروم بود باید در ایران می‌ماند و به مرکز پک می‌رفت. شاید می‌ماندی از لیست جام جهانی خط نمی‌خوردی!
تیم ملی اردویی نداشت. شرایط پرسپولیس خیلی حساس بود. ما در امارات بازی حذفی داشتیم که البته در تهران هم تکرار می‌شد ولی شکست پرگل کارمان را خراب می‌کرد. ما خیلی زحمت کشیده بودیم که از گروه خودمان صعود کنیم و نمی‌توانستم بچه‌ها و تیم پرسپولیس را در آن شرایط تنها بگذارم. به چیز دیگری یا اینکه بعدش چه می‌شود یا چه نمی‌شود هم فکر نمی‌کردم!
* البته حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس هم بعد از خط خوردن تو از لیست مسافران جام جهانی روسیه مصاحبه کرد و گفت: وقتی سیدجلال گل زد فهمیدم از تیم ملی خط می‌خورد! این حرف را به خودت هم زد؟
بله، البته گفتم تیم ملی آن مقطع اردویی نداشت و من هم بعد از بازی با الجزیره دعوت شدم ولی خط خوردم. آقای گرشاسبی به من گفت، منتهای مراتب خیلی دوست ندارم به این مسائل فکر کنم.
* کارلوس کی‌روش، اما در برنامه تلویزیونی ۹۰ مصاحبه کرد و مدعی شد قبل از خط زدن با تو صحبت کرده و یادآور شده شاید به خاطر آینده تیم ملی خط بخوری، چون می‌خواست میانگین سنی تیم ایران را پایین بیاورد.
نه، قبلش آقای کی‌روش حرفی به من نزد. من بعد از اتمام اردوی تیم ملی به خانه رفتم و خوابیدم. آن روزی که خط خوردم ساعت ۹ صبح به مرکز پک رفتم که آنجا یکی از دست‌اندرکاران تیم ملی خبر خط خوردنم از لیست مسافران جام جهانی روسیه را به من داد. چند ساعت بعدش هم که لیست تیم ملی به صورت رسمی اعلام شد.
* وقتی متوجه شدی از لیست تیم ملی خط خوردی چه واکنشی نشان دادی؟ خاطرمان هست که به هیچ یک از تماس‌های تلفنی‌ات پاسخ ندادی و...  
آن روز بهترین حرف یا نصیحت را همسرم به من کرد. او گفت جلال این همه زحمت نکشیدی که دیگران برایت تصمیم بگیرند خداحافظی کنی و تو زمانی باید خداحافظی کنی که خودت می‌خواهی.
* این بدان معناست که هنوز هم با وجود خط خوردن از لیست جام جهانی روسیه و دعوت نشدن برای بازی دوستانه با ازبکستان از بازی‌های ملی خداحافظی نکردی؟
نه، من روزی خداحافظی می‌کنم که خودم بخواهم نه دیگران!
* اگر خودت جای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بودی سیدجلال حسینی را به جام جهانی می‌بردی یا اینکه مثل مرد پرتغالی او را خط می‌زدی؟
من جای ایشان نیستم مضاف بر اینکه در مورد خودم نمی‌توانم حرف بزنم. شاید اگر بحث فوتبالیست دیگری بود راحت صحبت می‌کردم، اما جواب این پرسش را به کارشناسان فوتبال ایران و مردم واگذار می‌کنم.

* البته پژمان منتظری باتجربه مسافر جام جهانی شد و الان هم به تیم ملی دعوت شده است. گفته می‌شود، چون این بازیکن قادر است در دو پست دفاع میانی و دفاع راست بازی کند دعوت می‌شود. نظر تو چیست؟
بابت دعوت شدن پژمان خیلی خوشحال هستم. همان‌طور که به خاطر حضور مجدد مسعود (شجاعی) و اشکان (دژاگه) خوشحالم. پژمان منتظری یکی از دوستان صمیمی من است که حدود یک دهه در اردو‌های تیم ملی با هم بودیم و می‌دانم چقدر سختی کشیده تا این جایگاه را به دست آورده است. مسلم بدانید تجربه منتظری به تیم ملی کمک می‌کند.
* وقتی از لیست مسافران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خط خوردی علی کریمی پستی منتشر کرد که خطاب به تو بود مبنی بر اینکه خودت مقصری و آن زمانی که هر بلایی خواستند سر شما و بقیه آوردند نباید سکوت می‌کردید. اشاره کریمی به همان اتفاقی بود که در اردوی معروف امارات رخ داد. در آن مقطع با خود کریمی صحبتی نکردی؟
نه صحبتی نکردم ولی علی کریمی همیشه کاپیتان من بوده و خواهد بود. آن حرف‌ها هم در حمایت از من زده شد و در کل از او هم تشکر می‌کنم.
* به راستی در اردوی امارات چه گذشت که همه پرسپولیسی‌ها را کارلوس کی‌روش پس از مصاحبه تلویزیونی برانکو در برنامه ۹۰ اخراج کرد؟
واقعاً دوست ندارم به آن روز‌ها برگردم. اخراج که نشدیم، اما دستور داده شد به ایران برگردیم.
* این اتفاق طبیعی و قابل پیش‌بینی که نبود؟
ببینید در فوتبال ایران از لحظه‌ای که از خواب بلند می‌شوی باید انتظار هر اتفاقی را داشته باشی. هر لحظه ممکن است زلزله بیاید و زندگی ورزشی‌ات کن فیکون شود! روزی نیست که ما راحت و در آرامش باشیم و آن روز‌ها هم شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.
* وظیفه تو هم به عنوان بزرگ‌تر بازیکنان پرسپولیس سخت‌تر بود. چطوری به جوان‌تر‌ها دلداری دادی؟
به سختی! پرسپولیس خودش هم وضعیت حساسی داشت. این تیم هوادار دارد و همیشه هم انتظار می‌رود در اوج باشد. آن روز‌ها را در کنار آقای برانکو و بچه‌ها سپری کردیم و خدا را شکر باز هم قهرمان لیگ برتر ایران شدیم.
* نمی‌خواهی توضیح بدهی که در امارات چه گذشت؟
 (با بی‌میلی) چه فرقی می‌کند؟ بگذریم!
* اما افشین پیروانی که در آن مقطع مدیر تیم ملی بود به تازگی مدعی شده کارلوس کی‌روش، پرسپولیس را دوست ندارد. این حرف را قبول داری؟
در مورد این مسئله الان حرفی ندارم!
* ببخشید سؤالات ما کمی پراکنده است، اما خودت هم بعد از پایان جام جهانی از سیدمجید حسینی و روزبه چشمی خیلی تعریف کردی. مدافعان جوانی که جانشین سیدجلال حسینی در جام جهانی روسیه شدند.
به دو دلیل از درخشش سیدمجید حسینی و روزبه چشمی خوشحالم. اول اینکه حقانیت لیگ برتر ایران برای همگان روشن شد. عملکرد این دو به علاوه علیرضا بیرانوند، امید ابراهیمی و وحید امیری ثابت کرد لیگ ایران برخلاف تصور دیگران ضعیف نیست.
* برخی‌ها معتقدند سیدمجید حسینی می‌تواند یک سیدجلال حسینی دیگر برای تیم ملی ایران باشد. در این رابطه صحبتی نداری؟
سیدمجید حسینی هم از لحاظ فنی و هم اخلاقی بازیکن شایسته‌ای است. آن‌قدر تواناست که امروز با قدرت در ترابوزان اسپور و سوپرلیگ ترکیه بازی می‌کند.
* نگفتی شبیه خودت هست یا نه؟ سیدمجید حسینی می‌تواند به باشگاه صدتایی‌های تیم ملی بپیوندد؟
همه چیز بستگی به خودش دارد. اگر همین روندی که در پیش گرفته را ادامه دهد می‌تواند عضو باشگاه صدتایی‌های تیم ملی شود. البته او نباید به همین قانع شود. بازیکنانی در طول دوران حرفه‌ای‌ام دیدم که با وجود استعداد فراوان فقط یکی دو سال درخشیدند ولی با شناختی که از سیدمجید دارم مطمئن هستم به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

* نکته دیگر آن که خیلی‌ها در فوتبال ایران معتقدند باید حرمت سیدجلال حسینی حفظ می‌شد. کارلوس کی‌روش یا مسئولان امر می‌توانستند تو را برای اردوی جدید فرابخوانند تا در دیدار دوستانه با ازبکستان و به شکلی رسمی از فوتبال فوتبال ملی خداحافظی کنی. انتظار خودت هم همین بود؟
اولاً من زمانی خداحافظی می‌کنم که خودم بخواهم. در ثانی مگر چه گلی به سر علی دایی، علی کریمی، جواد نکونام، مهدی مهدوی‌کیا و... زدند که بخواهند به سر من بزنند. من توقعی از کسی ندارم. متأسفانه در فوتبال ایران بازیکن هیچ ارزشی ندارد و همه فقط از پولی که می‌گیرد حرف می‌زنند در حالی که بیشتر پول فوتبال ایران به جیب اطرافیان تیم‌ها و دلالان می‌رود نه فوتبالیست‌ها.
* به نظر هنوز هم کمی ناراحت هستی.
متأسفانه دوستان خیلی راحت می‌گویند فلانی خط خورد! خب خط خورد دیگر! کسی نمی‌گوید طرف ۴ سال زحمت کشیده است. از زندگی و خانواده اش زده تا در اردو‌های مختلف شرکت کند و آنگاه در آستانه جام جهانی هیچ و پوچ! (با کمی دلخوری) اصلاً ولش کن!
* نه، لطفاً بیشتر توضیح بده. تو به تازگی هم پستی طعنه‌آمیز گذاشتی و...
من سنگ خودم را به سینه نمی‌زنم (نفسی تازه می‌کند و سپس ادامه می‌دهد) لطفاً و حتماً بنویسید که من سیدجلال حسینی ۱۱۵ بازی ملی دارم. امروز به خاطر جوانان شایسته پرسپولیس ناراحتم. درگذشته من همه تلاشم را می‌کردم که به تیم ملی دعوت شوم و همیشه هم دعوت می‌شدم. حالا خوب درک می‌کنم اگر بازیکنی زحمت بکشد و دعوت نشود چقدر از لحاظ روحی و روانی افت می‌کند. به عنوان کاپیتان وظیفه داشتم از بازیکنانی که دعوت نشدند دفاع کنم.
* اتفاقاً این روز‌ها بیشتر از گذشته با همبازیانت دیده می‌شوی. این موضوع هم ناشی از همین طرز تفکر است؟
بله، شما رسانه‌ها و مردم شاید ندانید و خیلی راحت در مورد دعوت نشدن برخی بازیکنان حرف بزنید. همه بچه‌های پرسپولیس را در این شرایط فراموش کرده‌اند در حالی که ما باید در جدالی حساس و نفسگیر به مصاف الدحیل قطر برویم. همه هم انتظار برد و صعود دارند، اما اتفاقاتی می‌افتد که روحیه این بازیکنان به‌هم می‌ریزد.
* به هر حال همه انتظار دارند بهترین عملکرد پرسپولیس را در دیدار برگشت با الدحیل در استادیوم آزادی ببینند.
الدحیل ۶ ملی‌پوش دارد به علاوه بازیکنان خارجی از برزیل، فرانسه، کره‌جنوبی، الجزایر و... که بار‌ها گفتم و باز هم می‌گویم الدحیل از تیم ملی قطر قوی‌تر است. من در قطر بازی کردم و این حرفم را بدون سند و مدرک نمی‌زنم. در چنین شرایطی و با روحیه‌ای که برای بازیکنان ما ساخته‌اند چه تضمینی وجود دارد ما از سد الدحیل چندملیتی و پرامکانات بگذریم؟!
* البته روی دیگر سکه این است که دعوت نکردن بازیکنان پرسپولیس باعث می‌شود از انگیزه بالایی برای درخشش مقابل الدحیل قطر برخوردار شوند. با توجه به تجربه‌ای که داری این مسئله را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
من چنین نظری ندارم و فکر می‌کنم دعوت نکردن بازیکنان شایسته پرسپولیس باعث شده که از لحاظ روحی و روانی به‌هم بریزند.
* به عنوان کاپیتان آیا جلسه‌ای با برانکو و بازیکنان یا دست‌اندرکاران پرسپولیس داشتی که این مشکل را با آنان در میان بگذاری؟
آقای برانکو که برای شرکت در نشست مربیان باشگاهی آسیا به چین سفر کرده بود و تازه برگشته است، اما بنا داریم این موضوع را بین خودمان حل کنیم. به طور حتم تجربه آقای برانکو می‌تواند به بچه‌ها کمک کند این روز‌ها را راحت‌تر پشت سر بگذارند.
* ۷ سال و نیم به قول کارلوس کی‌روش کنار مربی پرتغالی کا رکردی. می‌توانی در یک جمله تعریف کنی؟
یک مربی باکلاس که به فوتبال ما خیلی کمک کرده است.
* همین؟!
بله، دیگر چه بگویم؟!
* برخی ملی‌پوشان سابق یا نزدیکان کارلوس کی‌روش در سال‌های اخیر معتقدند این مربی پرتغالی روی آدم‌ها، نزدیکان، همکاران یا حتی شاگردانش تاریخ انقضا می‌گذارد. تو با این حرف موافقی؟
بهتر است از خود کارلوس کی‌روش بپرسید!
* حاضری در صورت دعوت مجدد به تیم ملی برگردی؟
به این پرسش شما هم بعداً جواب می‌دهم!
* پس از ۷ سال و اندی حضور کارلوس کی‌روش در رأس هدایت تیم ملی ایران اغلب مردم توقع دارند تیم کشورمان قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. آیا این انتظار بجایی است یا نابجا؟
به هر حال این توقعی است که مردم دارند. من فکر می‌کنم به جایی رسیدیم که بتوانیم در جام ملت‌های آسیا هم قهرمان شویم. بازیکنان خوبی داریم که با حداکثر توان تلاش می‌توانند به این هدف بزرگ برسند.

* خودت شانس کدام تیم‌ها را برای فتح جام ملت‌های آسیا بیشتر می‌دانی؟
ایران، کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان به عنوان قدرت‌های اول آسیا شانس قهرمانی دارند.
* ولی مسابقات در امارات برگزار می‌شود.
درست است، اما امارات نمی‌تواند قهرمان این دوره جام ملت‌های آسیا شود. البته این نظر شخصی من است و در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد.
* یک سؤال ویژه دارم؛ در سال‌های اخیر همواره شاهد بودیم که ملی‌پوشان ایرانی حاضر در اردو جملات تکراری و کلیشه‌ای مبنی بر کمبود امکانات و... بر زبان می‌آورند تا انتظارات را به حداقل برسانند. خودت سال‌ها در تیم ملی و کنار کارلوس کی‌روش بودی، آیا این مصاحبه‌ها سفارشی و فرمایشی است؟
نه، حقیقت محض است. ما همیشه کمترین امکانات را داشتیم و این فقط مختص تیم ملی نیست. همین الان در پرسپولیس هم ما با مشکلات فراوان و کمبود امکانات مواجه هستیم. شما لابد می‌دانید چرا در هفته گذشته دو مرتبه تمرین پرسپولیس تعطیل شد؟
* به خاطر کیفیت پایین زمین چمن محل تمرین و بلند بودن چمن ورزشگاه شهید کاظمی که البته شایعه دیگری هم مطرح شد.
 (با کنجکاوی) چه شایعه‌ای؟
* اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، مسئولان باشگاه نتوانسته‌اند دستمزد برانکو و خارجی‌های تیم را بدهند و دلیل واقعی تعطیلی تمرینات این مسئله بوده است!
اصلاً و ابداً! آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. کمبود امکانات فقط مربوط به تیم ملی نیست و ما هم در پرسپولیس و در آستانه بازی حساس با الدحیل با انواع و اقسام آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. سؤال من این است در فوتبال ایران که مربی را محروم و جریمه می‌کنند چرا مدیران ضعیف و ناکارآمد را محاکمه نمی‌کنند؟ کسانی که بدهی پشت بدهی برای پرسپولیس گذاشته و با اشتباهات عجیب و غریب خود ما را به این حال و روز انداخته‌اند که فقط ۱۱ بازیکن داشته باشیم و چند تا جوان؟ چرا برای یک بار هم که شده از رأس شروع به محاکمه نمی‌کنند؟ جرأت ندارند یک بار یک مدیر خاطی را جریمه یا محروم کنند. درد اینجاست که چوب اشتباه مدیران قبلی را ما باید الان بخوریم. چرا؟ خیلی دوست دارم یکی به این سؤال جواب بدهد.
* مثل اینکه مشکلات پرسپولیس در آستانه بازی حساس با الدحیل فراتر از این حرف‌ها باشد که ما شنیدیم.
خیلی خیلی بیشتر است. ۴، ۵ بازیکن اصلی فصل گذشته ما جدا شدند و رفتند. مشکلات مالی فراوانی در این شرایط اقتصادی داریم و هر روز هم از زمین و زمان علیه ما می‌بارد. همه هم انتظار دارند الدحیل را بزنیم و به نیمه‌نهایی برویم؛ چرا؟
* یعنی برد و صعود برابر الدحیل معجزه است؟
چیزی شبیه معجزه است. یک تیم پر از مشکل و حالا بی‌روحیه باید به مصاف تیمی برود که به قول معروف تا بن دندان مسلح است. الدحیلی‌ها هیچ دغدغه‌ای ندارند. همه امکانات برای این تیم فراهم شده و ۶ ملی‌پوش هم در اردوی قطر داشتند که موفق شدند چین را شکست دهند. یک جمله بگویم و خلاص که اگر پرسپولیس هوادارانش را نداشت همین امروز منفجر می‌شد!
* (برای عوض کردن فضای مصاحبه بحث را عوض می‌کنم) از بین بازیکنان دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی کدام‌یک بیشتر تو را تحت تأثیر قرار داده است؟
اجازه بدهید جواب سؤال شما را جور دیگری بدهم. خیلی خیلی خوشحالم اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به لیگ پویا و قدرتمند ایران برگشتند و همان‌طور که گفتم با درخشش بیرانوند، حسینی، چشمی، ابراهیمی و امیری به همه دنیا ثابت شد لیگ ایران ضعیف نیست.
* پس چرا برخی فوتبالیست‌های ایرانی برای جدایی از لیگ برتر ایران و بازی در بلژیک، روسیه، یونان و کرواسی سر و دست می‌شکنند؟
این سؤال را باید از خودشان بپرسید. متأسفانه از بس که در این سال‌ها نسبت به بازیکنان شاغل در لیگ ایران بی‌تفاوت بودیم و سایرین را بزرگ کردیم. شما رسانه‌ها هم بی‌تأثیر نبودید. من خودم ۱۱۵ بازی ملی انجام دادم و فقط یک سال از لیگ برتر ایران جدا شدم. به نظرم واقعاً به لیگ برتر ایران ظلم و کم‌لطفی می‌شود.
* دوباره برگردیم به پرسپولیس، موافقی؟
در خدمتم.
* در بازی رفت پرسپولیس و الجزیره غایب بودی و شما ۳ بر ۲ باختید. در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار برگشت وقتی خبرنگاران ایرانی مدام از غیبت تو حرف می‌زدند سرمربی تیم اماراتی گفت: مگر سیدجلال حسینی سوپرمن است؟! آن جمله چقدر به تو انگیزه داد که در استادیوم آزادی گل صعود پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی را به الجزیره بزنی؟
حق با سرمربی الجزیره بود. من سوپرمن نبودم و هیچ بازیکنی در فوتبال سوپرمن نیست. فوتبال یک بازی گروهی است که همه بازیکنان به کمک هم در نتایج یک تیم دخیل هستند. من آن صحنه گل را بار‌ها دیدم و همیشه هم در جمع دوستان و خانواده می‌گویم سوپرمن پرسپولیس در بازی با الجزیره هواداران ما بودند که با تشویق‌های کرکننده خود استادیوم آزادی را برای بازیکنان حریف تبدیل به جهنم کردند. من می‌دیدم که بازیکنان الجزیره به قدری مرعوب تشویق تماشاگران پرسپولیس شده‌اند که به زحمت و با کلی استرس در زمین راه می‌روند. آن روز بیشترین کمک را برای صعود به پرسپولیس همین طرفداران پرشور کردند.
* حالا در آستانه بازی با الدحیل هم همین انتظار را داری؟
به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس از هواداران خواهش می‌کنم تا لحظه سوت آغاز بازی سکوت کرده و خودشان را بی‌دلیل خسته نکنند. تماشاگران پرسپولیس باید با سوت داور و از ثانیه یک بازی با تشویق‌های کرکننده خود ورزشگاه آزادی را برای بازیکنان الدحیل تبدیل به جهنم کنند و مطمئن هستم همین اتفاق هم دوشنبه ۲۶ شهریور خواهد افتاد. ما بازیکنان هم به پشتوانه همین حمایت ۱۰۰ هزار نفری با حداکثر انرژی برابر قهرمان قطر صف‌آرایی و مبارزه می‌کنیم.
* هواداران پرسپولیس هم فکر می‌کنند بهترین خط دفاع آسیا را دارند، اما به فینال لیگ قهرمانان نمی‌رسند. چه صحبتی با این دسته از هواداران داری؟
در حق پرسپولیس امسال که خیلی بی‌معرفتی شد ولی با تمام این تفاسیر سعی می‌کنیم سرمان را جلوی توپ بگذاریم و با همه وجود با الدحیل بازی کنیم.
* در دورانی که از لیست جام جهانی خط خوردی و پس از آن هم به تیم ملی دعوت نشدی چه کسی یا کسانی بیشترین کمک را به تو داشتند که برخیزی و ناامید نشوی؟
خیلی‌ها که اگر بخواهم تک‌تک اسم ببرم شاید از حوصله شما خارج باشد، اما جا دارد یک تشکر ویژه از همسرم داشته باشم که بهترین مشاور، همراه و کمک حال من بود. او همیشه به من روحیه می‌دهد و می‌گوید باید مبارزه کنی و کم نیاوری. سعی می‌کنم همین کار را انجام دهم.
* به عنوان سؤال آخر فکر می‌کنی بازی برگشت با الدحیل با چه نتیجه‌ای تمام شود؟ به هر حال در این مسابقه میزبان هستید و...  
شما استقلال را دیدید. السد تیم فوق العاده پرقدرتی است. الدحیل هم همین طور و قطری‌ها سرمایه‌گذاری وسیعی در فوتبال داشته‌اند. واقعاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد و همه چیز بستگی به روز مسابقه و شرایط بازیکنان دارد. امیدوارم دوشنبه ۲۶ شهریور روز پرسپولیس و هوادارانش باشد.