اسپانیا در مسیر بازگشت به جمع برترین‌های جهان

در دفترچه یاددشت انریکه، 11 بازیکن قرار دارند که 8 نفر آنها ، بهترین انتخاب‌های ممکن است. تیم 11 نفره لوچو به خوبی در حال شکل گیری است. او به دنبال یک دفاع چپ مطمئن است، همچنین هماهنگی بوسکتس و ایسکو در میانه میدان و جلوتر از آنها ایسکو و رودریگو. این جنگ ، یک ماه دیگر در شهر کاردیف ادامه پیدا خواهد کرد و سپس با بازی مقابل انگلیس در سویل تکمیل می‌شود. در هر جلسه تمرینی، بازیکنان سعی دارند جایگاه خود در لاروخا را به دست آورند و انریکه با دقت آنها را زیر نظر دارد.

بازیکنان می‌آیند و می‌روند، این انریکه است که 11 بازیکن را انتخاب می‌کند ولی او به خوبی توانسته ستون فقرات تیم را شکل بدهد. اسپانیا جدیدی در حال روی کار آمدن است.

دروازه بان: دخیا، شماره 1

برای لوئیس انریکه هیچ شکی در درون دروازه وجود ندارد: دروازه بان اول او داوید دخیا است. او در هر دو بازی فیکس شد و تنها یک گل در ومبلی دریافت کرد و مقابل کرواسی قدرتمند، موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد. انریکه در رابطه با او گفت:" من در مورد داوید کاملا آرام هستم، از لحاظ شماره و عملکرد، نفر اول است!" بدین ترتیب فعلا کپا فرصتی برای خودنمایی پیدا نخواهد کرد.

خط دفاعی: کارواخال، ناچو، راموس و آلبا جدید

شماره 2 تیم کارواخال است و بدون یوردی آلبا، اسپانیا بیشتر سعی دارد از سمت راست نفوذ کند. حالا خط میانی تیم در اختیار رئالی ها است و در ومبلی، به جای آلبا، مارکوس آلونسو به میدان رفت و در دیدار شب گذشته، گایا در سمت چپ قرار گرفت. در هر دو بازی، لوئیس انریکه از مدافعان ثابتی به جز در دفاع چپ استفاده کرد. او راموس را که کاپیتان تیمش است، در مرکز خط دفاعی قرار دارد و ناچو را جانشین پیکه کرد که اخیرا از تیم ملی اسپانیا خداحافظی کرده است. کارواخال نیز در سمت راست ثابت است ولی آلبیول، اینیگو و آسپیلی کوئتا نیز با تیم لوچو تمرین کردند.

میانه میدان: جایگاه سائول مثل بوسکتس محکم است

سال ها پیش دلبوسکه مدعی شده بود که دوست داشته فوتبالیستی مثل بوسکتس باشد. شاید لوئیس انریکه نظری مشابه در مورد سائول داشته باشد، یکی از بازیکنانی که تعریف اسپانیا جدید است. مبارز و گلزن و در کنارش، بوسکتس که تجربه سال‌ها حضور در این تیم را دارد. دیگر عضو این خط میانی در دو بازی اخیر دچار تغییر شده اس. در بازی اول تیاگو از ابتدا در ترکیب قرار داشت و سرخی روبرتو در نیمه دوم جایش را گرفت و شب گذشته دنی سبایوس اولین بازی ملی اش را انجام داد و خیلی خوب مقابل مودریچ و یارانش ظاهر شد.

خط حمله: ایسکو و دو نفر دیگر

در سیستم 3-3-4، ایسکوبه عنوان یکی از اعضای مثلث خط حمله نقش آفرینی می‌کند. آسنسیو شب گذشته فوق العاده بود ولی در بازی قبلی در ترکیب اصلی قرار نداشت. اما در خط حمله، رودریگو نقش اصلی است که شب گذشته هر کاری توانست انجام داد. هر کدام از اعضای این خط حمله شب گذشته گلزنی کردند. اما در غیاب دیگو کاستا، یاگو آسپاس در نیمه دوم به میدان آمد و حالا کاستا کاری دشوارتر از همیشه برای فیکس شدن پیش رو خواهد داشت.

در کمتر از یک ماه، تیم لوئیس انریکه بار دیگر باید به میدان برود. اسپانیا به کلی دچار تغییر شده و می‌خواهد به بهترین شکل به جمع برترین ها بازگردد.