لغو رقابت انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به دلیل دربی

با توجه به ملاحظات صورت گرفته برای دربی روز پنج شنبه از سوی دستگاه های مسئول، و احتمال بروز برخی حواشی،مسابقه انتخابی وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های جهانی مجارستان که قرار بود روز پنج شنبه(5 مهرماه) در محل خانه کشتی برگزار شود به تعویق افتاد.

به این ترتیب با تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی، این مسابقه طبق برنامه زیر روز شنبه 7 مهرماه در محل خانه کشتی محمد بنا برگزار می شود.

کشتی گیران پس از وزن کشی با دو کیلوگرم ارفاق در ساعت هفت و نیم صبح، از ساعت 10:30 به مصاف هم می روند.

کشتی اول این مسابقه درون اردویی بین سعید عبدولی و کیوان رضایی (نفر دوم رقابت های انتخابی) برگزار می شود و در صورت پیروزی عبدولی (با توجه به پیروزی قادریان مقابل کیوان رضایی در مرحله نهایی رقابت های انتخابی)، وی دیدارهای نهایی را با یوسف قادریان برگزار و پیروز 2 کشتی از 3 کشتی فرد اعزامی به رقابت های جهانی مجارستان خواهد بود.

با توجه به حضور کیوان رضایی نفر دوم انتخابی تیم ملی بزرگسالان در رده سنی تیم ملی امید، رقابت وی با سعید عبدولی صرفا می تواند مبنای ارزیابی کادر فنی ذیربط از عملکرد نامبرده قلمداد شود و در صورت پیروزی وی در دیدار با سعید عبدولی، نیازی به مسابقه بین وی ویوسف قادریان تشخیص داده نمی شود.

گفتنی است شواهد نشان می دهد سعید عبدولی قصد حضور در انتخابی تیم ملی را ندارد و حتی برای اخذ ویزای مجارستان محل برگزاری رقابت های جهانی 2018 به سفارت این کشور هم مراجعه نکرده تا شایعات انصرافش از حضور در مسابقه انتخابی قوت بگیرد.هر چند این طور به نظر می رسد شورای فنی و مربیان تیم ملی همانطور که پس از تخلفات عبدولی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی او را بخشیدند تا شانس حضور در مسابقات جهانی را برای وی مهیا کنند این بار نیز به بهانه دربی زمانی را خریدند تا شاید در این 2 روز اولا آمادگی جسمی و روحی این کشتی گیر بیشتر شود و دوما بتوانند او را مجاب کنند تا در دیدار انتخابی شرکت کند.