پلی‌میکر نیم‌فصل دوم پرسپولیس کیست؟

بشار رسن ستاره عراقی در دیدار‌های اخیر پرسپولیس و به ویژه بازی با السد در دوحه قطر نشان داد می‌تواند عصای دست برانکو باشد. هافبک عراقی بر خلاف جاسم کرار بازیکنی بااخلاق و کم‌حاشیه است که خصلت‌های یک هافبک خلاق و طراح را دارد و می‌تواند نقش پاسور طلایی تیمش را ایفا کند.

در حال حاضر در میان شاگردان برانکو در خط میانی تنها بازیکنی که بتواند به عنوان یک پلی‌میکر خواسته‌های مرد کروات را برآورده کند همین بشار رسن است. ستاره جوان تیم ملی عراق که با اصرار برانکو به پرسپولیس آمد، اما ابتدای فصل گذشته و به خاطر حضور محسن مسلمان فرصت چندانی برای ابراز وجود پیدا نکرد.

اواخر لیگ هفدهم و با شروع لیگ هجدهم، اما بشار در غیاب مسلمان فرصت مناسبی برای عرض اندام پیدا کرد. او که فصل گذشته هر از گاهی در پست وینگر راست بازی می‌کرد بالاخره به پست دلخواه خود بازگشت و با تغییر تاکتیک برانکو به یک پلی‌میکر تمام معنا تبدیل شد. بشار در بازی رفت مقابل السد هم نه تنها مغز متفکر حملات پرسپولیس بود بلکه دونده‌ترین بازیکن پرسپولیس هم بود.

شنیدیم برانکو به شدت از عملکرد بشار رسن راضی است و می‌خواهد تا پایان فصل از شماره ۵ خود در همین پست استفاده کند. این بدان معناست که بازگشت سروش رفیعی از نیم‌فصل دوم هم خدشه‌ای به موقعیت بشار وارد، نخواهد کرد.

سروش رفیعی که حداقل تا به اینجا نشان داده نزول وحشتناکی داشته است. شماره ۷ به الخور قطر رفت که درآمد بیشتری داشته باشد، ولی در نهایت دیپورت شد. بازگشت او به فولاد خوزستان هم همراه با پشیمانی این باشگاه بوده است و معلوم نیست سروش نزول کرده می‌تواند در پرسپولیس اوج بگیرد یا نه؟! اگر هم سروش بتواند در تمرینات نظر برانکو را جلب کند باید به پست‌های هافبک چپ و راست فکر کند. به نظر می‌رسد بشار رسن پست پلی‌میکر را با نمایش‌های دلپذیر به نام خود سند زده باشد.