ایران در حسرت مدال طلای کشتی ماند

مسابقات مقدماتی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اوزان 70 و 97 کیلوگرم امروز (دوشنبه) در شهر بوداپست مجارستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر این اساس و در وزن 70 کیلوگرم که 28 کشتی گیر حضور دارند یونس امامیدر دور نخست در حالی مقابل تیموراز سالکازانوف از اسلواکی با نتیجه 7 بر 7  مغلوب شد که وی تا لحظات پایانی با نتیجه 7 بر 4 پیش بود 2 امتیاز از دست داد و در نهایت با چلنج مربیان حریف،یک امتیاز دیگر نیز به سود کشتی گیر اسلواکی ثبت شد تا امامی پیروزی را با شکست عوض کند.با توجه به شکست حریف اسلواکی در دور بعد امامی از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با یک کشتی ضعیف و با نتیجه 10 بر صفر مقابل اصلان بک آلبوروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر به دیدار  فینال باشد تا گلیج برای مدال برنز در گروه شانس مجدد به کار خود ادامه دهد.

گفتنی است تیم کشتی آزاد ایران در رقابت های 4 وزن نخست با 2 مدال برنز حسن یزدانی و پرویز هادی در اوزان 86 و 125 به کار خود پایان داد.محمد باقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم پنجم شد و مصطفی حسین خانی نیز در وزن 74 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت.

در رقابت های چهار وزن دوم نیز عزت اله اکبری و علیرضا کریمی در جایی که رضا اطری و امیر حسین مقصودی حذف شدند به دیدار رده بندی اوزان 79 و 92 کیلو گرم رسیدند.

با توجه به نتایج کشتی گیران کشورمان در اوزان دهگانه تیم ایران در حسرت مدال طلا باقی ماند و باید منتظر ماند و دید که در نهایت آزادکاران چه عنوانی را در این دوره از رقابت های جهانی کسب خواهند کرد.