آمار ضعیف آبی پوشان؛  6 بازی بدون گل زده

آبی پوشان تهران در فصل جاری ۱۰ بازی در لیگ برتر انجام داده اند که در این ۱۰ بازی در مجموع ۹ بار موفق به گلزنی شده اند که یک گل از این ۹ گل نیز در بازی مقابل تراکتورسازی به اشتباه و توسط مدافع تیم حریف به ثمر رسید. این آمار نشان می‌دهد آبی پوشان به طور متوسط در هر صد دقیقه یکبار موفق به گلزنی شده‌اند که این آمار نگران کننده‌ای برای این تیم محسوب می‌شود. 

تیم استقلال در این ۱۰ بازی که در لیگ برتر انجام داده، تنها در ۴ بازی موفق به گلزنی شده و در ۶ بازی در باز کردن دروازه حریفان توفیقی نداشته‌اند. 

شاگردان شفر در هفته‌های نخست مقابل پیکان، چهارم مقابل پارس جنوبی جم، پنجم مقابل فولاد، هفتم مقابل نساجی، هشتم مقابل پرسپولیس و دهم مقابل سپاهان در گل زدن ناکام بوده‌اند.

آبی پوشان در هفته‌های دوم، سوم، ششم و نهم موفق شده‌اند به چهار تیم ذوب آهن، تراکتورسازی، نفت مسجد سلیمان و سایپا گلزنی کنند تا تنها این چهار تیم دروازه شان بر روی بازیکنان استقلال باز شده باشد.

این آمار نشان از عملکرد ضعیف تیم استقلال در فاز تهاجمی و ناکامی این تیم در باز کردن دروازه حریفان می‌دهد. اتفاقی که اگر ادامه دار باشد می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای این تیم داشته باشد.