قهرمانی لیگ برازنده این پدیده است

هفته‌های ابتدایی که پدیده در صدر جدول قرار گرفته بود برخی می‌گفتند این صدرنشینی یک اتفاق است و یک شگفتی. تیم یحیی گل‌محمدی هنوز با تیم‌های بزرگ و یا به عبارتی با تیم‌های سخت بازی نکرده است! اما امروز نمی‌شود این حرف را تکرار کرد. تنها دو هفته به پایان نیم‌فصل نخست باقی است و پدیده باز هم در صدر جدول است آن‌هم با اقتدار. تازه بازی این تیم با استقلال تهران هم معوقه شده است. پدیده حدود ۸۱ درصد امتیازات ممکن را کسب کرده و با این روند، قهرمانی لیگ برتر برازنده این تیم مشهدی است. 

پدیده قهرمان لیگ برتر آن‌هم در شرایطی که هنوز موفق نشده به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان عمل کند! چراکه نه؟ پدیده برای قهرمان شدن در لیگ برتر می‌تواند از فولاد وام بگیرد. تیمی که دو بار در لیگ برتر قهرمان شده است؛ از استقلال خوزستان. قانونی وجود ندارد که همیشه باید تیم‌های بزرگ قهرمان شوند و یا قانونی وجود ندارد که تیم‌های کوچک و حتی دارای مشکلات مالی در لیگ برتر قهرمان نشوند. قهرمانی پدیده در لیگ برتر شگفتی نه، یک کار بزرگ است. شرط تحقق آن هم باور پدیده‌ای‌هاست. آن‌ها نزدیک به نیمی از راه را به سلامت عبور کرده‌اند و در ادامه هم با تیم‌هایی بازی خواهند کرد که با آن بازی کرده‌اند. تیم دیگری به لیگ برتر اضافه نمی‌شود و این یک واقعیت است که پدیده یارای مبارزه با این تیم‌ها و قهرمانی در لیگ برتر را دارد. 

یک استادیوم شیک و زیبا در وسط شهر، جام‌حذفی یک استادیوم پرتماشاگر، یک نیمکت خوب با یحیی گل‌محمدی که قبلاً دو بار با ذوب‌آهن قهرمان شده، یک تمرین‌دهنده خوب به نام ساکت الهامی. یک تیم هماهنگ و پرانگیزه و... این‌ها همه بهانه‌های خوب برای قهرمانی در لیگ برتر هستند. قهرمان نشدن پدیده در لیگ برتر اصلاً مهم نیست و هیچ‌کس به این تیم خرده نخواهد گرفت. از یاد نبرده‌ایم این تیم فصل گذشته به زحمت در لیگ برتر ماند، اما قهرمانی در لیگ برتر خیلی ارزشمند است. آن وقت است که همه یحیی گل‌محمدی و تیمش را تحسین خواهند کرد و اینجاست که اگر پدیده به دنبال بزرگی در فوتبال است باید برای قهرمانی بجنگد. 

تیم یحیی از اتفاق و شگفتی عبور کرده است. حالا می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود اگر قهرمانی در لیگ برتر را باور کند و خود را در حد و اندازه‌های قهرمان ببیند.