احتمال تغییر سه سرمربی در ویکند!

هفته سیزدهم لیگ برتر هم برگزار شد و از فردا رقابت های هفته چهاردهم آغاز می شود. لیگ برتر با سرعت زیاد در حال برگزاری است تا مسابقات در موعد مقرر به پایان برسد. در نیم فصل در حالی که تیم ملی به رقابت های جام ملت های آسیا می رود تیم های باشگاهی هم به تقویت و تجهیز خود پرداخته و تیمشان را برای رقابت های حساس و هیجان انگیز نیم فصل دوم آماده می کنند.

تغییر برای موفقیت

لیگ برتر ایران اصولا برپایه نتیجه گرایی است و باشگاه های ایرانی معمولا تحمل زیادی درباره مربیان و نیمکت های مربیگری شان ندارند. همین اتفاق در رقابت های این فصل هم افتاده و تا اینجا امید نمازی ، فیروز کریمی ، داریوش یزدی، عبدالله ویسی، سیروس پورموسوی ، ایلی استان تا الان در تیم های مختلف لیگ برتر تغییر کرده اند و حالا از تیم ها و باشگاه های مختلف خبر می رسد که احتمالا تغییرات دیگری هم در راه است.

تیم فولادخوزستان با دو عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ برتر اینروزها شرایط خوبی ندارد. این باشگاه ابتدا سیروس پورموسوی و سپس ایلی استان را از کار برکنار کرد و حالا این مسئولیت به عزیز فریسات سپرده شده است. اما آنچه تا الان مشخص است اینکه فولاد به عنوان یکی از بهترین باشگاه های فوتبال ایران (از نظر ساختار حرفه ای، امکانات و افتخارات) در نیم فصل و حتی در پایان همین هفته دست به تغییرات زده و سرمربی جدیدی را جانشین فریسات کند.

کریم بوستانی هم در استقلال خوزستان شرایطی شبیه به عزیز فریسات در فولاد خوزستان دیگر تیم اهوازی لیگ برتر دارد. بوستانی بعد از جدایی داریوش یزدی و بعد از اینکه سیروس پورموسوی هم نیامده به این تیم ، استعفا داد هدایت آبی های اهواز را در دست گرفت هرچند در پایان هفته چهاردهم یا پانزدهم این جایگاه موقت را به سرمربی جدید خواهد داد.

دو مربی متفاوت

مجید جلالی و پائولو سرجیو سرمربیان تیم های پیکان و صنعت نفت آبادان نیز ممکن است در پایان نیم فصل جای خودشان را به مربیان دیگری بدهند. جلالی در پیکان نتایج خوبی گرفته بود و این تیم را تا رده چهارم در جدول آورد اما 4 باخت در 4 بازی اخیر شرایط را برای این مربی باتجربه دشوار کرده است. جلالی برای اینکه انتقادها و فشارهایی که امروز وجود دارد را کمی تعدیل کند باید در دو هفته آینده برابر نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران به دو برد متوالی دست پیدا کند. کاری که او در این سه فصل با پیکان بسیار انجام داده و حتی به هفت برد متوالی هم در فصل گذشته رسیده است.

اما پائولو سرجیوی پرتغالی هم در صنعت نفت هرچه به نیم فصل نزدیکتر می شویم و این تیم نمی تواند به پیروزی برسد هم شرایطش در این باشگاه متزلزل تر می شود. او با نفت آبادان 10 مساوی ، 2 باخت و یک برد کسب کرده است و تیمش در رده یازدهم قرار دارد. سرجیو دو هفته آینده دو دیدار بسیار حساس و مهم دارد که می تواند برای او مثل دو فینال باشد. ابتدا با استقلال در تهران و ورزشگاه آزادی و سپس با سایپا در آبادان دو بازی آینده صنعت و سرجیو هستند. او یک مساوی و یک برد هم در این بازی ها به دست بیاورد می تواند جایگاهش را حداقل تا آغاز نیم فصل دوم در برزیل ایران حفظ کند اما نتیجه نگرفتن در این دو بازی سخت شاید چهره نیمکت صنعت نفت را هم در نیم فصل دوم تغییر بدهد.