خواستند یاعلی می‌مانم، نخواستند هم یاعلی می‌روم

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان برای هدایت تیم ملی بزرگسالان، جانشین رسول خادم شد. حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون برای ادامه و انجام برنامه‌های نوجوانان، امیر توکلیان را جای غلامرضا محمدی، به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان معرفی کرد. با سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان به گفتگو نشستیم که توکلیان به خبرورزشی گفت:

* مدیون کشتی هستم. آمده‌ام دینم را به کشتی ادا کنم و خدمت به کشتی را وظیفه خودم می‌دانم. 

* تا زمان تعیین تکلیف فدراسیون باتمام وجود کار می‌کنم. هیچ حرف و ادعایی هم ندارم. حتی اگر رئیس‌فدراسیون هم عوض شد، من برای ماندن یا رفتن مشکلی ندارم. برای خدمت به کشتی خواستند، یاعلی می‌مانم و اگر هم نخواستند، باز هم یاعلی می‌روم. 

* ۷ سال مربی تیم‌های ملی بزرگسالان بودم. در المپیک، قهرمانی‌جهان، قهرمانی‌آسیا و... حضور داشتم و باید این تجربیاتم را منتقل می‌کردم. دِینِ کشتی گردنم بود و حالا این دِین را در تیم ملی نوجوانان ادا می‌کنم. 

* بدون شک تیم ملی بزرگسالان ویترین فدراسیون است و رسانه‌ها هم بیشتر اخبار و مطالب آنجا را پیگیری می‌کنند، لذا اکثر مربیان تمایلی به کار با نوجوانان ندارند. 

* این نوجوانان هم‌سن فرزندان خودم هستند و من آن‌ها را مثل بچه‌های خودم می‌دانم و تلاش می‌کنم هر چه در توان دارم به تیم ملی خدمت کنم. 

* مدیر تیم‌های ملی پایه بودم و کنار این تیم‌ها در مسابقات قهرمانی‌جهان، قهرمانی‌آسیا، تورنمنت‌ها و اردو‌ها شرکت کرده و شناخت کافی از تیم‌های پایه دارم. اعتقاد قلبی من این است که هرقدر در این رده‌سنی سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم فوندانسیون خوبی ببندیم تا تیم‌های‌ملی جوانان، امید و بزرگسالان به خوبی تغذیه شوند و از این سرمایه‌گذاری استفاده کرده و بهره‌مند شوند. 

* هرچند اکثر مدال‌آوران نوجوانان از تیم رفته و به جوانان پیوسته‌اند، اما افتخار می‌کنم با همین بچه‌های توانمند و مستعد کار کنم. 

* مخالف وزن کم کردن نوجوانان هستم و حاضر نمی‌شوم تیمم به هر قیمتی نتیجه بگیرد. 

* آینده کشتی و پشتوانه‌های ما همین‌ها هستند و نباید آن‌ها را با وزن کم کردن‌های نابجا، تخریب و تضعیف کنیم.