حرکت احساسی علی دایی بعد از ملاقات با کارگران سایپا

نارنجی‌پوشان با کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، یکی از نمایندگان ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند و بر این اساس به دنبال تدارک ویژه برای آماده سازی حضور در آن هستند. خصوصا اینکه روی نیمکت این تیم علی دایی حضور دارد که سابقه نشان داده در هر شرایطی به دنبال دستیابی به موفقیت بزرگ است ولو رقابت با تیم‌های متمول آسیایی که خود را مهیای رقابت قهرمانی در آن می‌کنند.


علی دایی، سرمربی موفق این چند سال فوتبال ایران که حضور در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان را علیرغم دستیابی به عنوان قهرمانی به همراه نفت تهران و جدایی از این تیم از دست داده بود، اینبار با سایپا پا به آسیا خواهد گذاشت. حضور مرد مورد احترام فوتبال ایران در آسیا در قامت مربیگری سایپا می‌تواند از هر نظر جالب توجه باشد. بر این اساس به نظر می‌رسید که آنها تدارک لازم و تقویت مناسبی برای حضور در این رقابت داشته باشند. علی دایی به دنبال این بود با توجه به جدایی علی قلی‌زاده و مهدی ترابی از این تیم، تقویت لازم را در لیست تیمش داشته باشد و البته برنامه حضور در اردوی تدارکاتی زمستانی و برگزاری چند دیدار تدارکاتی نیز در دستور کار این تیم قرار داشت. با این حال صبح امروز با حضور علی دایی در محل کارخانه سایپا اتفاق عجیبی رخ داد که باعث لغو این اردو شد.


سرمربی سایپا و اسطوره فوتبال ایران که طی چند وقت اخیر کارهای اجتماعی جالب توجهی را در دستور کار داشته که مهمترین آن کمک به بازسازی منطقه زلزله زده کرمانشاه است، اینبار در بازدید خود از کارخانه سایپا و در برخورد با کارگران این مجموعه تصمیم گرفت از برگزاری اردوی خارج از کشور تیمش صرفنظر کند.


مشکلات اقتصادی و گلایه‌‎هایی که کارگران کارخانه سایپا در ملاقات با اسطوره فوتبال ایران ابراز کردند، باعث شد تا علی دایی در پایان اعلام کند بر این اساس قصد دارد از برگزاری اردوی خارج از کشور تیمش صرفنظر کند و در این شرایط اقتصادی از بار مالی روی دوش کارخانه جلوگیری کند.


سرمربی سایپا با تایید خبر مربوط به لغو اردوی این تیم به خبرنگار ورزش سه گفت: ما باید برنامه ریزی لازم برای تقویت و آماده سازی تیم را دنبال می‌کردیم. اسپانسر هم تمام هزینه‌های مربوط به این اردو و برگزاری دو دیدار تدارکاتی را تامین کرده بود. با این حال امروز در بازدیدی که از کارخانه داشتم تصمیم گرفتم این اردو لغو شود. شرایط سخت اقتصادی در مملکت وجود دارد و این را کاملا در کارخانه بزرگ سایپا و در ملاقات با کارگران و زحمتکشان آن دیدم. البته باید بگویم که اکنون شرایط سخت در خصوص زمین تمرین و ... داریم اما مجموعه سایپا دوست دارد در این شرایط سخت اقتصادی در کنار کارگران و زحمتکشان عزیز آن باشد و این تصمیم را گرفتیم. علیرغم اینکه اسپانسر تمام هزینه‌های مربوط به این اردو را فراهم کرده بود، آن را لغو کردیم و اینجا در تهران تمرینات را دنبال خواهیم کرد.