باز هم مدرسه استقلال دیر شد!

شاید این رسم جدید استقلال است که تمرینات خود را دیرتر از همه استارت بزند! ۱۸ خرداد امسال بود که باشگاه استقلال اعلام کرد تمرینات این تیم در فصل بدنسازی تابستانی استارت می‌خورد. در روز‌هایی که وینفرد شفر راهی خارج از ایران شده بود، خبر رسید استقلال تمریناتش را از ۴ تیرماه شروع می‌کند. این تاریخ درست یک هفته پس از شروع تمرینات پرسپولیس، دو هفته پس از شروع تمرینات سپاهان و البته سایپای علی دایی بود! گرچه دیگر تیم‌ها هم تمرینات‌شان را شروع کرده بودند و تنها تیم‌هایی که هنوز تا ۴ تیر استارت تمرینات‌شان را نزده بودند، سپیدرود رشت و نفت مسجدسلیمان بودند که وضعیت هدایت و مالکیت باشگاه‌شان مشخص نبود. هرچند استقلال در همان تاریخ ۴ تیر هم شروع نکرد و در نهایت از هفتم تیر دور جدید تمرینات این تیم استارت خورد! 
مذاکره با بازیکنان در شرایطی نابسامان انجام می‌شد 
تیام و جپاروف خارج از ایران بودند و راضی به برگشت نمی‌شدند! حتی با سفر مدیرعامل باشگاه به ترکیه در دو نوبت (!). 
- امید ابراهیمی از بی‌تفاوتی باشگاه راهی یک تیم قطری شد!
- امید نورافکن که قول ترانسفر شدن را زمستان ۱۳۹۶ از باشگاه گرفته بود، بلافاصله چمدان بست!
- سیدمجید حسینی هم در نهایت به ترابوزان اسپور رفت!
پس از این اتفاقات کم‌کم تمرینات تیم با ۷، ۸ نفر برگزار شد. تعدادی در اردوی تیم ملی در جام جهانی بودند و عده‌ای بدون قرارداد یا مقابل در خروجی! محسن کریمی و داریوش شجاعیان مصدوم و باقی‌مانده‌های تیم بیشتر جوانان و امید‌های استقلال بودند! اردوی ترکیه استقلال هم در نهایت با گروهی از همین جوان‌ها و تعداد محدودی بازیکن اصلی تیم تشکیل شد که بعد‌ها خود بازیکنان مدعی شدند اصلاً فایده‌ای برای تیم نداشته است!
ماجرای یارگیری استقلال را هم که همه می‌دانند و نیازی به تکرار مکررات نیست!
مرتضی آقاخان و میثم تیموری با مصدومیت جذب شدند. الحاجی گرو و مارکوس نیومایر هم که اگر نمی‌آمدند سنگین‌تر بودند. 
حالا و شش ماه پس از آن روز‌های تلخ برای هواداران استقلال که هر روز خبر بازی تدارکاتی پرسپولیس و سپاهان با حریفان‌شان منتشر می‌شد باز هم اتفاقات مشابه با همان هفته‌ها در حال تکرار است! 
تقریباً غیر از استقلال همه تیم‌های لیگ برتری با سرمربی یا بدون سرمربی‌شان در حال برگزاری تمرینات پیش‌فصل برای ورود دوباره به لیگ برتر و دور برگشت هستند. بدنسازی‌ها شروع شده و تمرینات کم‌کم به روز‌های نیمه بدنسازی می‌رسد. تیم‌ها با یارگیری و جذب و دفع بازیکنان مورد نظرشان نقاط ضعف و قوت‌شان را ترمیم کرده‌اند ولی استقلال همچنان اندرخم کوچه اول است! تنها اتفاق مثبت در این تیم جذب فرهاد مجیدی بوده که آن هم فقط برای سرگرم شدن هواداران در فضای مجازی به درد خورده وگرنه هیچ اتفاقی برای تیم رخ نداده است!
اعتصاب و تمرین نکردن برای استقلالی که ماه هاست پیشکسوتان، کارشناسان و حتی هواداران عامی این تیم تأکید می‌کنند یک تمام‌کننده قهار نیاز دارد، فقط دقایق و ثانیه‌های طلایی در دوران بدنسازی را تلف می‌کند!