استقلال زیر قولش زد، ما هم شکایت کردیم!

انتقال مرتضی تبریزی به استقلال را باید شاه‌بیت نقل و انتقالات امیرحسین فتحی در دوران حضورش بر مسند مدیریت باشگاه استقلال دانست، چون دیگر بازیکنانی که او یا معاونانش با آن‌ها قرارداد رسمی بستند هرگز نصف این بازیکن اسم و رسم نداشتند. تبریزی با به ثمر رساندن ۱۳ گل در فصل هفدهم لیگ برتر یکی از بهترین گلزنان لیگ قبل به شمار می‌رفت که استقلال با رقمی نسبتاً بالا او را به خدمت گرفت. استقلالی‌ها در همان برهه متعهد شدند یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول رضایتنامه تبریزی را به حساب باشگاه ذوب‌آهن واریز کنند ولی هر بار که موعد چک‌های استقلال شد ذوب‌آهنی‌ها با دردسر مواجه شدند! با انتشار خبر شکایت باشگاه اصفهانی از استقلال، سراغ مدیرعامل ذوب‌آهن رفتیم تا در این باره بیشتر و دقیق‌تر خبر بگیریم. او با خبرورزشی حرف زد و به نقاط تاریک اتفاقات این مدت پرداخت تا ماجرا روشن شود. 
* موضوع شکایت تا چه اندازه جدی است؟
کاملاً جدی است. ما با کسی شوخی نداریم. همان‌طور که به استقلال بازیکن داده‌ایم به همان شکل هم به دریافت پولی که باید بابتش می‌گرفتیم متعهدیم. 
* تفاهمنامه به چه ترتیب بود؟
اینکه استقلال پول مرتضی را در دو برگ چک ۹۰۰ میلیون تومانی بپردازد. در همان روز هم مسئول استقلال امضا داد که اگر باشگاه تهرانی نتوانست در موعد مقرر چک را پاس کند به اندازه نصف مبلغ چک باید ضرر و زیان تأخیر بدهد. 
* چک اول به موقع پاس شد؟ 
خیر! چک اول تبریزی را با ۲۰ روز تأخیر در حساب ذوب‌آهن داشتیم و به همین خاطر باشگاه استقلال باید ۴۵۰ میلیون تومان بابت آن به ما جریمه بدهد. چک دوم هم که باید مدتی قبل پرداخت می‌شد الان پاس نشده و باز هم ۴۵۰ میلیون دیگر به حساب استقلال جریمه می‌افتد. 
* به کجا شکایت کردید؟
کمیته تعیین وضعیت البته کمیته انضباطی هم در این باره در جریان است. کمیته تعیین وضعیت هم گفته تا وقتی این مبلغ پرداخت نشود باشگاه استقلال حق نقل و انتقال بازیکن در نیم‌فصل ندارد. 
* فتحی به شما تلفن نکرد؟
فتحی؟ ما به دنبال آن‌ها بودیم و از روزی که من آخرین مصاحبه‌ام را در این باره کردم هیچ کدام از مسئولان باشگاه استقلال پاسخگوی تماس‌های ما نیستند. 
* ولی در نهایت با کدخدامنشی همه چیز ختم به خیر می‌شود، این‌طور نیست؟
مگر اینجا دهکده است که کدخدا را صدا بزنند. بحث فوتبال با مسائل دیگر تفاوت دارد و هر چیزی قانون و مقررات خودش را دارد. ما ابتدای فصل بازیکن‌مان را از دست دادیم به این امید که در موعد مقرر پولش را نقد کنیم و به کار باشگاه بیندازیم ولی استقلالی‌ها زیر حرف‌شان زدند. 
* اما اغلب مواقع یک ریش‌سفید می‌آید و در این قبیل مواقع دو طرف را به هم نزدیک می‌کند؟
اصلاً ریش‌سفید و این مسائل به کار ما نمی‌آید. ما هم مشکلات خودمان را داریم. 
* برای یارگیری پول کم آورده‌اید؟
باشگاه ذوب‌آهن معادلات مالی دقیق و روشنی دارد و همه چیز ما روی حساب و کتاب است. وقتی روی پولی حساب می‌کنیم و نمی‌رسد سیستم مالی به هم می‌ریزد. برای همین هم جریمه ۵۰ درصدی تعیین کردیم که استقلالی‌ها متوجه این اهمیت باشند ولی ظاهراً این هم کارساز نبود. 
* هیچ یک از مسئولان‌شان جواب‌تان را نمی‌دهند؟
ما که نباید دنبال آن‌ها باشیم. برعکس شده است، چون مسئول حقوقی باشگاه با مسئول اسپانسرینگ باشگاه استقلال حرف زده و ایشان قول دادند ظرف ۵، ۶ روز آینده اصل چک با کل مبلغ جریمه را به ما بپردازند. 
* ممکن است باز هم با استقلال معامله بازیکن داشته باشید؟
در مراودات فوتبالی و بازیکنی بین دو باشگاه این بدقولی‌ها روی نگاه طرف مقابل تأثیر بد می‌گذارد. این هم تجربه بدی برای ما شد، چون به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال به تعهدات‌شان پاییبند نیستند!