بازیکن با سابقه تیم کره جنوبی از بازی های ملی خداحافظی کرد

طبق بیانیه ای که کنفدراسیون آسیا در سایت خود منتشرکرد اعلام داشت کی سونگ یونگ پس از 11 سال حضور در تیم ملی کره جنوبی رسما از بازی های ملی خداحافظی کرد.

 این هافبک 30 ساله تیم ملی کره با اعلام این مطلب از تمام هوادارانی که در طول این مدت همیشه از او حمایت کرده اند تشکر کرد.

او درهمین رابطه گفت:«  ابتدا قصد داشتم که بعد از جام جهانی 2018 روسیه از بازی های ملی خداحافظی کنم اما نتوانستم درخواست سرمربی تیم ملی  پائلو بنتو را رد کنم و یک سال دیگر خداحافظی را به تعویق انداختم.»
 وی در جام ملت های آسیا  در روز 7 ژانویه با مصدومیتی که در دیدار مقابل  فیلیپن به آن دچار شد  نتوانست تیم ملی کره جنوبی را در این مسابقات کمک کند و برای درمان مصدومیتش راهی انگلیس شد.
این هافبک 30 ساله  که در حال حاضر در باشگاه نیوکاسل انگلستان حضور دارد اولین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه برابر تیم ملی اردن  در تاریخ 5 سپتامیر 2008  انجام داد.
وی همچنین از سال 2009 فوتبالش را در اروپا در تیم های  سلتیک ، سوانزی، ساندرلند پی گرفت و در حال حاضر زیر نظر رافا بنیتز در باشگاه  نیو کاسل فوتبالش را دنبال می کند.
 کی سونگ یونگ همچنین  104بار برای تیم ملی کره جنوبی به میدان رفته است و طی  این تعداد بازی ،موفق شده  10  گل را به ثمر برساند.