برنز عسگری از پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا

حمید رضا داوری در قزوین اظهار کرد: بهمن عسگری کاراته‌کای پرافتخار استان قزوین در جریان شانزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی ازبکستان در حالی برگزاری است، موفق به کسب نشان برنز شد.

اخبار ورزشی_ وی افزود: عسگری که در وزن منهای 75 کیلوگرم به روی تاتامی رفته بود، در این مسابقات علیرغم شایستگی از رسیدن به دیدار نهایی بازماند و صاحب گردن‌‍آویز برنز شد.

داوری عنوان کرد: ملی‌پوش استان، در دیدار رده بندی با غلبه بر" برداستونبک اوتابالایف " ازبکستانی صاحب نشان برنز شد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین عنوان کرد: عسگری در جریان دیدارهای خود مقابل رقبا،  ابتدا ۹ بر یک " یی ژو وانگ " از چین را شکست داد، سپس با نتیجه 6 بر یک از سد " دانشکومار سلواکومار" از مالزی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی اضافه کرد: این کاراته‌کای پرافتخار استان دردیدار نیمه نهایی با نتیجه دو به یک بازی را به " کن نیشیمورا " از ژاپن دارنده نشان برنز جهان در سال 2018 واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد.

دبیرهیئت کاراته استان قزوین افزود: در در وزن ۶۰ – کیلوگرم، مجید حسن‌نیا دیگر ملی پوش استان که در وزن منهای 60 کیلوگرم به روی تاتامی رفته بود، پای گرفتن مدال دستش از نشان برنز کوتاه شد و به عنوان پنجمی دست یافت.

وی افزود : حسن‌نیا در دیدار نخست خود ابتدا ۶ بر 2 " راجا یانفو"  از هند را شکست داد ، اما  در دومین مبارزه با نتیجه 5 بر یک مقابل " صدرالدین سایماتوف "  ازبکستانی مغلوب شد و راهی جدول شانس مجدد شد.

داوری اضافه کرد: این ورزشکار دراین مرحله ابتدا نماینده ترکمنستان را 8 بر صفرمغلوب کرد، اما در دیدار رده بندی با نتیجه 3 به 2 مغلوب حریف کویتی شد تا این پیکارها را با کسب عنوان پنجمی به پایان برساند.

گفتنی است، رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است.