زرینچه: استقلال تاوان اشتباهات داوران را داد

سرپرست استقلال دیروز پس از پایان مسابقه افسوس امتیازاتی را می‌خورد که به خاطر اتفاقات داوری از دست رفت. در مسیر بازگشت کاروان آبی‌پوشان با جواد زرینچه همکلام شدیم.
*همیشه شما را آرام در کنار زمین می‌دیدیم، ولی در صحنه‌ای که پنالتی اعلام نشد، حسابی عصبانی شده بودید.
اخبار ورزشی-همیشه داور‌ها را به چشم احترام نگاه کرده و حرمت‌شان را حفظ می‌کنم. همین امروز (دیروز) هم کوچک‌ترین بی‌حرمتی به هیچ داوری نکردم، ولی واقعاً صددرصد پنالتی بود. دیگر چه اتفاقی باید می‌افتاد که پنالتی می‌گرفت؟ یعنی داور ندید؟ اصلاً فرض کنیم که داور ندید، خب داوران محوطه جریمه و کمک‌داورش چطور؟ آن‌ها هم ندیدند؟ متأسفانه ۶ امتیاز پرید. ۳ امتیاز بابت برد خودمان و ۳ امتیاز هم به خاطر این که از جیب سپاهان می‌پرید، ولی حالا همه‌چیز سوخت شد. البته به شرایط فنی تیم اعتقاد داریم؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا روند خوب‌مان را از دست ندهیم.
*اگر پنالتی اعلام می‌شد، همه‌چیز بازی عوض می‌شد، درست است؟
بله، آقای کی‌روش استنلی آبشار زد و به خاطر این حرکت حداقل باید اخطار می‌گرفت. از طرفی دیگر، چون یک کارت زرد دیگر هم داشت، از زمین اخراج می‌شد. شما فرض کنید پنالتی استقلال گل می‌شد، آن‌وقت ما می‌ماندیم و یک تیم ۱۰ نفره و شرایط فنی خوب استقلال که خودتان شاهد بودید. ولی متأسفانه همه این‌ها از کف رفت.
*ظاهراً روی وقت تلف شده هم اعتراض داشتید. درست است؟
بله، من خودم نزد داور چهارم رفتم و پرسیدم چقدر وقت تلف شده داریم. ایشان گفت ۵ دقیقه، اما وقتی تابلو بالا رفت، دیدیم ۶ دقیقه گرفته! وقتی رفتم و اعتراض کردم، گفت: از وسط زمین به من گفتند ۶ دقیقه اعلام کن! خب آقاجان ما براساس اعلام داور چهارم به سرمربی وقت تلف شده را اعلام می‌کنیم و او هم برنامه‌ریزی می‌کند، ولی وقتی عدد عوض می‌شود، کاملاً بدیهی است که تمرکز سرمربی برهم می‌خورد.
*از داور شکایت می‌کنید؟
در این مورد باشگاه تصمیم می‌گیرد، ولی اصلاً فرض کنید داور محروم هم شود، خب چه فایده‌ای برای استقلال دارد؟ متأسفانه استقلال تاوان اشتباهات داوران را داد و این اتفاق تلخی است.
*از قبل هم روی این داور معترض بودید؟
بله. وقتی ما گفتیم این داور با استقلال قبلاً مشکل داشته، آقایان به ما پریدند. ما می‌دانستیم با زاهدی‌فر به مشکل می‌خوریم و حرف‌مان را هم زدیم، ولی متأسفانه گوش نکردند و حاصلش هم شد این. البته به هر حال بازی تمام شد و ما از یک‌شنبه (امروز) برای هفته بعدی استارت می‌زنیم. خوشبختانه استقلال بازی باخته را عوض کرد و این نشان‌دهنده قدرت بالای تیم ماست.