پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته می شود؟

استقلال تهران که به دنبال مذاکره با باشگاه پاختاکور ازبکستان فعلا توانسته مانع از شکایت این باشگاه به فیفا شود، تنها تا پایان فردا مهلت دارد تا از محروم شدن در پنجره نقل و انتقالاتی فرار کند.

اخبار ورزشی- سرور جبارف که به عنوان بهترین بازیکن آسیا به استقلال اضافه شده بود و به همراه این تیم مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد با گذشت نزدیک به ۲ سال جدایی از آبی پوشان خواستار مطالباتش شده است. ملی پوش سابق تیم ملی ازبکستان که به تازگی تیم‌های پایه ملی کشورش را هدایت می‌کند پس از نامه‌ها و درخواست‌هایی که به باشگاه استقلال رسانده بود در نهایت به فیفا شکایت کرد تا پرونده جدید علیه باشگاه تهرانی ایجاد شود.

کامران منزوی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران در هفته جاری اعلام کرد باشگاه پاختاکور به دلیل جذب ایسما رقمی را درخواست کرده است اما شکایتی در فیفا مطرح نشده است اما عضو هیئت مدیره استقلال افزود: سه بازیکن یعنی بویان، جباروف و منشا از باشگاه استقلال شکایت کرده و فیفا به آنها رای داده است. باشگاه برای پرداخت مطالبات جباروف تا ۲۲ اسفند، منشا تا چهارم فروردین و بویان نیز با مکاتباتی که از طریق باشگاه با او انجام دادیم به صورت غیر رسمی موافقت کرده که حکمش را ۴ ماه به تعویق بیندازد.

در حالیکه وضعیت مالی باشگاه استقلال تهران مساعد نیست و به گفته مسئولان این باشگاه حتی منابع مالی برای دو فصل آتی از سوی اسپانسرها هم حتی پیش خور شده است اکنون استقلال کمتر از ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد تا رقم درخواستی سرور جپارف یعنی ۹۳ هزار دلار را آماده و پرداخت کند تا از محرومیت سنگین فیفا دنبال کند.

استقلال تهران که یک مرتبه محرومیت در پنجره نقل و انتقالات را تجربه کرده است در صورتیکه نتواند تا پایان فردا رقم درخواستی سرور جپارف را بپردازد طبق قوانین فیفا با جریمه مالی و همینطور محرومیت از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی رو به رو می‌شود که شوک بدی به تیم فرهاد مجیدی خواهد بود.

این باشگاه به غیر از بازیکنان، همینطور باید مطالبات معوقه دو سرمربی خارجی خود یعنی وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی را به همراه دستمزد دستیارانش بپردازد و بالطبع علی فتح الله زاده و اعضای هیئت مدیره این باشگاه روزهای بسیار سختی را در پیش خواهند داشت. گفتنی محرومیت آبی‌پوشان در صورت عدم پرداخت مطالبات به گونه‌ای است که هر زمان رقم درخواستی طلبکاران پرداخت شود، فیفا به صورت اتوماتیک محرومیت را لغو خواهد کرد.