واکنش سرمربی تراکتور به بلاتکلیفی لیگ برتر

ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال تراکتور درباره وضعیت تمرینات این تیم، اظهار کرد: ما زمان تمرینات را روز پنج‌شنبه ۷ فروردین ماه اعلام کردیم و بازیکنان هم به تبریز آمدند، اما ما منتظر تصمیم  فدارسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با ویروس کرونا هستیم و هر تصمیمی بگیرند تبعیت می‌کنیم. همچنین جلسه‌ای امروز برگزار می‌کنیم تا تکلیف تمرینات را مشخص کنیم.  

اخبار ورزشی- سرمربی تراکتور درباره اینکه  جریمه را به جان خریدند و قصد دارند تمرین کنند، گفت: بحث جریمه مطرح نیست و اعتقاد ما این است که جان افراد مهم‌تر از فوتبال است و  فوتبال ارزش چندانی ندارد که اتفاق ناگواری رخ بدهد. بازیکنان ما به ۱۵، ۱۶ استان رفتند و به نظرم بهتر است آن‌ها در شهر تبریز قرنطینه شوند. ما بازیکنان را جمع می‌کنیم تا از آن‌ها تست بگیریم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می‌کنیم. به هر حال زمانی که سیستم ایمنی فرد کاهش می‌یابد ویروس کرونا می‌گیرد. معتقدم ورزشکاران اروپایی میزان فشار تمریناتشان بالا بوده است و بعد از اینکه تمرینات خود را رها کردند به ویروس کرونا دچار شدند. ما در صورتی که  فشار تمرینات بازیکنان را تنظیم کنیم سیستم ایمنی‌شان پایین نمی‌آید.  

او ادامه داد: بازیکنان خارجی ما به علت لغو پرواز‌ها نتوانستند به کشورشان بازگردند و در هتل قرنطینه شدند و تمرینات را به صورت شخصی انجام می‌دهند. همچنین جودکی مربی بدنساز ما برنامه تمرینی به بازیکنان داده است تا در خانه تمرین کنند.  

الهامی بیان کرد:  سازمان لیگ  هر دفعه زمانی را برای شروع بازی‌های  لیگ برتر  اعلام می‌کند و ما بلاتکلیف هستیم که تمرینات خود را شروع کنیم یا به تعویق بیاندازیم. ما با وزارت ورزش، وزارت بهداشت، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صحبت کردیم تا اطلاعاتی درباره شرایط موجود جامعه بدست آوریم. البته در صورتی که  تمرینات خود را از روز پنج‌شنبه ۷ فروردین ماه آغاز کنیم تمهیدات لازم را انجام می‌دهیم و قرار است یک پایگاه بهداشتی سیار در محل تمرین ما حضور یابد و از بازیکنان تست بگیرد و اگر  مشکلی نداشتند تمرین کنند. همچنین همه وسایل را ضدعفونی و ایزوله می‌کنیم تا مسائل بهداشتی را رعایت کرده باشیم.  

او در پایان خاطر نشان کرد: اگر مسابقات لیگ برتر از اواخر فروردین ماه آغاز شود، در آن صورت ما ۱۰ روز فرصت داریم تیم را آماده کنیم و  در این زمان اندک بازیکنان به آمادگی کامل نمی‌رسند و احتمال مصدومیت بازیکنان ما وجود دارد.