بازی عقب‌افتاده استقلالی ها دردسر‌ساز می‌شود؟

اولین خبر ناامید‌کننده در مورد ادامه فوتبال در فصل جاری از هلند به گوش رسید. ابتدا در هلند هرگونه اجتماع ورزشی تا نیمه شهریور ممنوع اعلام شد. با این تصمیم برگزاری ادامه لیگ فوتبال در هلند امکان‌پذیر نبود و مسئولان فوتبال این کشور ترجیح دادند لیگ هلند نیمه‌کاره تمام شود. در این لیگ آژاکس صدرنشین، قهرمان اعلام نشد، اما به طور مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا می‌رود و آلکمار هم‌امتیاز آژاکس هم که در جایگاه دوم قرار داشت، باید در پلی آف این بازی‌ها شرکت کند. تصمیمی که دیر یا زود باید دیگر کشور‌های حوزه اروپا هم بگیرند، چون تا کشف داروی کرونا باید صبر کنند. با روند شیوع این بیماری کنترلش هنوز زمان می‌خواهد و به این موضوع توجه کنید که بازیکنان نیاز به چند هفته آماده‌سازی دارند و عملاً هلندی‌ها خیال خودشان را راحت کردند و تصمیمی که قرار بود یک ماه دیگر بگیرند را امروز گرفتند.

اما پایان لیگ نوزدهم خودمان چه می‌شود؟

اخبار ورزشی- اگر ملاک ما الگو برداری از کشور هلند باشد، باید ۴ تیم بالای جدول به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شوند و این فصل قهرمان نداریم. پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و  استقلال  ۴ تیم بالای جدول هستند که راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد. پرسپولیس و سپاهان به طور مستقیم به این جام راه پیدا می‌کنند و تراکتور و استقلال باید در پلی آف بازی‌ها به مصاف دیگر رقبا بروند، اما در این بین یک مشکل بزرگ وجود دارد. استقلال با یک بازی کمتر در رده چهارم جای دارد که فقط با یک تساوی در اهواز می‌تواند به جای بازی در پلی آف آسیا به طور مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود. بازی عقب‌افتاده استقلال و فولاد از هفته هفدهم می‌تواند سرنوشت آسیایی استقلال را متحول کند و این تیم را از رقابت با قطری‌ها در خاک خودشان نجات دهد. موضوعی که فشردگی بازی‌های این تیم و استرس را از روی دوش کادر فنی و بازیکنان برمی‌دارد و قطعاً آبی‌های تهرانی دوست دارند مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا بروند. از طرفی هم فولاد بدش نمی‌آید در این شرایط شانسش را برای آسیایی شدن امتحان کند. فولاد اگر با نتیجه‌ای که اختلاف گلش ۶ باشد برابر استقلال به پیروزی برسد، شانس صعود به لیگ قهرمانان آسیا را دارد ولی خب شانس کمی است و کار، بسیار بزرگ، اما حتماً دو تیم از برگزاری این بازی استقبال می‌کنند. بازی‌ای که برای استقلال حکم مرگ و زندگی را دارد و در سرنوشت سپاهان و تراکتور هم تأثیر‌گذار است.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایران هنوز تصمیمی برای ادامه بازی‌ها یا پایان دادن به آن ندارند و منتظر تصمیم نهاد‌های بالاتر هستند، اما اگر کاری که هلند کرد در تمامی لیگ‌های فوتبال جهان اتفاق بیفتد، باید یک تصمیم جداگانه برای بازی عقب‌افتاده فولاد خوزستان و استقلال گرفته شود که عادلانه باشد و این دو تیم ضرر نکنند.