فتاحی: مسئولان AFC ورزش را از سیاست جدا کنند

رضا فتاحی  در خصوص عدم پخش زنده مسابقات تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که مردم کشورمان دارند دلخوشی آنها فوتبال و دیدن مسابقات حق‌شان است. همانطور که شعار فیفا جدایی ورزش از سیاست است و به مسئولین ما می‌گویند در ورزش دخالت نکنید، انتظار داریم در این مورد هم ورزش و فوتبال را از سیاست جدا کنند تا مطالبه ما که حق پخش زنده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است انجام شود.

وی افزود: همه هواداران فوتبال در ایران از جمله هواداران سپاهان دوست دارند بازی تیم محبوب‌شان را از تلویزیون ببینند. امیدواریم مسئولین صداوسیما، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تدبیری بیندیشند که این مشکل هرچه زودتر حل شود تا مردم به دلخوشی‌شان برسند. البته باید از مسئولان صداوسیما و دیگر مسئولانی که به صورت جدی پیگیر این‌ مساله هستند تا دل مردم شاد شود، تشکر کنم.

مدیر تیم فوتبال سپاهان ایران با اشاره به مشکلات اقامتی در شهر دوحه قطر گفت: مشکل ما این است که 6 تیم در یک هتل مستقر و حدود 450 نفر در آن ساکن هستند. این کار غیرحرفه‌ای است. وقتی تیم‌ها قصد دارند به تمرین بروند در لابی هتل ازدحام می‌شود و تمام نفرات تیم‌ها به هم نزدیکند با وجود اینکه تأکید زیادی به حفظ فاصله اجتماعی می‌شود.

فتاحی افزود: انتظار داریم مسئولین کنفدراسیون آسیا و همچنین کشور قطر در این مورد تدبیری بیندیشند حضور 6 تیم در یک هتل واقعاً کاری غیرحرفه‌ای است. مسئولین عربستان تیم‌هایشان را در 2 هتل اسکان داده‌اند اما جای تعجب است که چهار تیم ایرانی به همراه یک تیم ازبک و یک تیم از عراق در یک هتل هستند.  ضمن اینکه کیفیت غذا هم خوب نیست که قول داده‌اند این مشکل برطرف شود.

مدیر تیم فوتبال سپاهان ایران در مورد شرایط تمرینی این تیم اظهار داشت: شرایط خوبی داریم و امشب آخرین تمرین قبل از بازی مقابل النصر را برگزار می‌کنیم. کشور قطر زمین‌های تمرین خوبی دارد و از این بابت مشکلی نیست اما ساعت تمرین ما کمی دیر است. ضمن اینکه ما در محل مسابقه نمی‌توانیم تمرین کنیم و این مساله جای سؤال دارد. شاید چون مسابقات متمرکز است می‌خواهند چمن آسیب نبیند.

وی ادامه داد: به هر حال شرایط روحی و روانی تیم خوب است. امروز هم محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه به همراه مجتبی لطفی رئیس هیأت مدیره و مجید رحیمی‌زاده عضو هیأت مدیره به اردوی ما اضافه شدند که برای روحیه‌بخشی به بازیکنان اتفاق خوبی بود.

فتاحی در خصوص منفی شدن تست مجدد شایان مصلح عنوان کرد: خبر خوبی که امروز دریافت کردیم منفی شدن تست کرونای شایان مصلح بود. نامه‌نگاری‌های مربوط به حضور مصلح در اردوی تیم را انجام دادیم. چون علاوه بر صدور ویزا، ورودش به قطر منوط به مجوز دولت این کشور است و اگر کارها طبق روال پیش برود او چهارشنبه می‌تواند به اردوی تیم اضافه شود. ضمن اینکه حسینی و کیخسروی هم قرار است در دو روز آینده تست مجدد بدهند و اگر تست آن‌ها منفی شد می‌توانند به اردوی تیم اضافه شوند.

وی در مورد بازی فردای سپاهان مقابل النصر گفت: النصر تیم متمول عربستان است و بازیکنان چند میلیون دلاری خریده ولی ما تعصب و غیرت داریم. بازیکنان ایرانی این مساله را در همه میادین نشان داده‌اند. مطمئن باشید بازیکنان سپاهان با تمام قوا و وجود مقابل نماینده عربستان سعودی قرار می‌گیرند تا اول شایستگی نماینده ایران را ثابت کنند و بعد از آن بتوانیم با کسب یک نتیجه خوب دل هوادارانمان و همچنین فوتبالدوستان ایرانی را شاد کنیم.