۱۵ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

ابوالقاسم رستگار ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد استان با اشاره به اجرای طرح پایش در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این طرح از سال 85 آغاز که از مجموع 95 هزار مددجو 20 هزار نفر خودکفا و تعداد مددجویان استان 25 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه 4 جشن خودکفایی در استان و خارج از استان برپا شد، افزود: 1650 خانوار فاقد مسکن و یا مسکن نامناسب در استان شناسایی شده‌اند.

رستگار با بیان اینکه در طول این مدت 32 مرکز نیکوکاری در استان راه‌اندازی شد، گفت: نخستین مجمع بانوان نیکوکار کشور با حضور 700 بانوی خیر نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مناطق محروم استان نیازمند توجه ویژه هستند، بیان کرد: بیش از 50 درصد از مددجویان استان چهارمحال و بختیاری در مناطق محروم هستند و همچنین 70 درصد از دهستان‌های استان جزء مناطق محروم هستند.

مدیرکل امور اجرایی و مشارکت‌های کمیته امداد با اشاره به ارتقاء کارآمدی مجموعه کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: در ابتدای سال 88 تنها 30 درصد از کارمندان این اداره لیسانس و بالاتر بودند که هم‌اکنون 70 درصد از کارکنان با تحصیلات لیسانس و بالاتر از لیسانس هستند.

مدیرکل جدید کمیته امداد استان نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال 2200 حامی ایتان در استان جذب شدند که 50 درصد از آن‌ها از استان هستند.

وی با اشاره به رشد 85 درصدی جمع‌آوری فطریه در استان نسبت به سال گذشته افزود: امسال 650 میلیون تومان فطریه جمع‌آوری شد.

علی ملکپور با بیان اینکه 1650 خانوار تحت پوشش فاقد مسکن و یا مسکن نامناسب هستند، تصریح کرد: طی یک برنامه 3 ساله و تا پایان سال 97 مشکل مسکن این مددجویان رفع می‌شود.

مدیرکل جدید کمیته امداد استان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به آتیه مددجویان خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار مددجوی استان از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.