کارگران شرکت نهال گل بروجن دست از کار کشیدند

کارگران شرکت تولید روغن نباتی نهال گل بروجن در اعتراض به مطالبات معوقه خود در شرکت اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند.

 

کارگران این شرکت عدم پرداخت حقوق ماه های گذشته خود را دلیل این اعتصاب می دانند.

 

یکی از کارگران این شرکت با بیان این که سه ماه از مطالبات مزدی آنها پرداخت نشده است، می گوید: انتظار داریم هر چه زودتر حقوق معوقه ما پرداخت شود نه این که به ما بگویند چون اعتصاب کردید به شما حقوق نمی دهیم.

 

از قرار معلوم پس از اعتصاب کارگران این شرکت، نشستی با حضور مدیران ارشد نهال گل برگزار و به آنها وعده داده می شود که تا 10 روز آینده حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

 

به خبرگزاری ها ربطی ندارد

 

مهرداد نیکی یکی از مدیران شرکت نهال گل بروجن در پاسخ به خبرنگار کلار، گفت: اگر کارخانه تعطیل بوده مربوط به مجموعه خودمان است؛ حقوقشان را می خواستند حرفش را هم زدیم تمام شد کارگران به سرکار بازگشتند؛ حقوق شان پرداخت شد یا نشد به خبرگزاری ها هیچ ربطی ندارد.

 

مشکلات مالی کارگران به ما مربوط نمی شود

 

علی اکبر شجاعی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجن هم گفت: این قضیه را باید از اداره کار جویا شوید چون مسئله تولید به ما مربوط است؛ محیط کارگری و مشکلات مالی کارگران با اداره کار است. ما دربخش صنعت و تولید سر و کار داریم. ماهیت کار با ما است. فرایند تولید از ابتدا تا انتها به ما مربوط می شود. از صدور جواز تاسیس، نصب دستگاه ها، پروانه تولید و نظارت بر نوع تولید، نحوه تولید و صادرات، کیفیت و طرح توسعه به اداره صنعت،  معدن و تجارت مربوط می شود.

 

هنوز کارگری به ما مراجعه نکرده است

 

یک مقام مسئول در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بروجن که نخواست نامش در خبر ذکر شود، گفت: هنوز کارگری از شرکت نهال گل به ما مراجعه نکرده و اعلام نارضایتی نکرده است.

 

اظهارات این مقام مسئول در گفتگو با کلار حکایت از عدم نقدینگی، مشکل در صادرات و واردات مواد اولیه، پرداخت مالیات سنگین و عدم فروش محصولات شرکت نهال گل بروجن دارد.

اعتصاب کارگران شرکت نهال گل بروجن در حالی رخ می دهد که مسئولان می گویند تولید و صنعت در کشور رو به رونق و پشرفت است.

 

اعتصاب کارگران شرکت نهال گل بروجن در حالی رخ می دهد که مسئولان می گویند تولید و صنعت در کشور رو به رونق و پشرفت است.