شبکه نمایش خانگی در غرق مهران مدیری، پیمان قاسمخانی و رامبد جوان

 در سال‌های اخیر، رونق بازار نمایش خانگی، پای بسیاری از بازیگران و فیلم سازان را به شبکه نمایش خانگی باز کرده و هر از گاهی خبر حضور یکی از چهره‌ها در این مدیوم منتشر می‌شود. رامبد جوان و پیمان قاسمخانی تازه‌ترین چهره‌هایی هستند که وارد نمایش خانگی شده‌اند و مهران مدیری نیز دوباره به این مدیوم بازگشته است.

رامبد جوان

اخبار چهره ها - رامبد جوان جزو چهره‌های همه‌فن‌حریف سینما و تلویزیون است و در طول سال‌های فعالیت خود، بازیگری ، اجرا، برنامه‌سازی و کارگردانی را تجربه کرده است. او در سال‌های گذشته، بیشتر مشغول تولید برنامه « خندوانه » بوده و فیلم «نگار» و «قانون مورفی» را هم جلوی دوربین برده است. جوان پس از ساخته نشدن سری جدید «خندوانه»، فرصت را غنیمت شمرده و قصد دارد اولین سریال خود را ویژه نمایش خانگی بسازد. رامبد جوان پیشتر تجربه ساخت سریال تلویزیونی را داشته، اما از آخرین سریالی که او ساخته یعنی «توطئه فامیلی»، ۹ سال می‌گذرد. او اکنون پس از سال‌ها تصمیم گرفته سریال جدیدی بسازد و اولین سریال خود در مدیوم نمایش خانگی را جلوی دوربین ببرد. نکته جالب و متفاوت این سریال، استفاده از پنج خواننده مشهور به عنوان بازیگران آن است. اگر رامبد جوان قصد داشته باشد از حضور خوانندگانی که در زمینه بازیگری تجربه دارند استفاده کند، احتمالا رضا یزدانی ، فرزاد فرزین و امید حاجیلی، اولین گزینه‌هایی هستند که به ذهن می‌آیند، اما اگر قرار باشد خوانندگانی در این سریال بازی کنند که تجربه‌ای در بازیگری ندارند، ترکیب بازیگران این مجموعه بسیار متفاوت خواهد بود. رامبد جوان این روزها مشغول مسابقه استندآپ کمدی آنلاینی است که در فضای مجازی به راه انداخته است.

پیمان قاسم خانی

پیمان قاسم‌خانی به عنوان فیلم نامه‌نویس شناخته می‌شود و تا به حال تجربه نگارش فیلم نامه چند فیلم و سریال‌ در تلویزیون و نمایش خانگی را داشته است. او سال ۹۴، وارد عرصه کارگردانی شد و اولین فیلم خود یعنی «خوب، بد، جلف» را جلوی دوربین برد. قاسمخانی اکنون تصمیم دارد پس از ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش، اولین سریال خود را بسازد و حضور متفاوتی در نمایش خانگی داشته باشد. هرچند که وی تا به حال به عنوان طراح و سرپرست فیلم نامه، با آثاری مانند «گنج مظفر» و « هیولا » که هر دو از ساخته‌های مهران مدیری هستند، در این مدیوم حضور داشته است، اما این سریال اولین تجربه اش در مقام کارگردان یک اثر در نمایش خانگی است، به همین دلیل برای او تجربه متفاوتی به حساب می‌آید. هنوز جزئیاتی از داستان سریال منتشر نشده، اما گفته شده نام آن «مریخی‌ها» است و تصویربرداری‌اش نیز به زودی آغاز خواهد شد. با توجه به تجربه پیمان قاسم خانی در آثار کمدی، احتمالا ژانر این سریال کمدی خواهد بود. وی این روزها فیلم «خوب، بد، جلف ۲» را روی پرده سینما در حال اکران دارد که در سال ۹۹، تقریبا ۶۰۰ میلیون تومان فروخته است. قاسم خانی که معدود تجربیاتی در زمینه بازیگری دارد، به تازگی در فیلم «چپ، راست» ساخته حامد محمدی هم ایفای نقش کرده است.

مهران مدیری

مهران مدیری هم مانند رامبد جوان، از زمانی که کار حرفه‌ای خود را شروع کرده، در زمینه‌های مختلفی مانند کارگردانی، اجرا، بازیگری و خوانندگی فعالیت داشته است. مهران مدیری در طول این سال‌ها معمولا کمتر در آثار کارگردان‌های دیگر بازی کرده و به ویژه در نمایش خانگی بیشتر در سریال‌های خود به عنوان بازیگر دیده شده است، بنابراین اگر بخواهیم نقش‌هایی را که مهران مدیری ایفا کرده است ، مرور کنیم، نقش‌هایی که در آثار خودش بازی کرده، اولین شخصیت هایی هستند که به خاطرمان می‌آیند. اگر نگاهی به سابقه مهران مدیری در مدیوم نمایش خانگی بیندازید، جز ساخته‌های خودش، فصل سوم سریال «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم تنها مجموعه‌ای بوده که مدیری در آن بازی کرده است. اکنون قرار است مهران مدیری، در تازه‌ترین تجربه خود به عنوان بازیگر، در سریال « خاتون » به کارگردانی تینا پاکروان، ایفای نقش کند و در این سریال با نگار جواهریان همبازی شود. مهران مدیری پس از گذشت هشت سال از سریال «قلب یخی»، برای دومین بار با «خاتون» بازی در سریال کارگردان دیگری غیر از خودش را تجربه خواهد کرد، به همین دلیل این تجربه در کارنامه شخصیتی مانند او با سابقه‌ای که گفتیم، تجربه متفاوتی نسبت به دیگر فعالیت‌هایش به حساب می‌آید.