روزهای کرونایی خانم مجری و دخترِ خوش حجابش/ عکس

 راحله امینیان با انتشار این عکس نوشت: دلنوشته یک مادر در روزگار#کرونایی

اخبار چهره ها - کرونا در کنار بدی هاش که خیلی زیاد و خسته کننده و طاقت فرسا هستن،برای من یه حسن بزرگ داشت ‌و اونم شناخت بیشتر تو بود.بیش از شش ماه شده که تو یه شرایط غیرعادی بیشتر از قبل داریم باهم زندگی میکنیم.تو تمام مدت تو خونه هستی و به جرات میتونم بگم تو این مدت به تعداد انگشتان دو دستت از خونه خارج نشدی!!اما هیچوقت اعتراض نمیکنی!خسته شدی،کلافه شدی،یه غرهای ریز بی دلیل هم زدی که من متوجه میشم مشکل از کجاست اما صبوری میکنی و میکنم. تمام سعی من و پدرت اینه که دنیای کرونایی این روزها رو برات قابل تحمل تر کنیم.

# کرونا باعث شد باهم بیشتر دوست بشیم،بیشتر باهم بازی کنیم و من بیشتر متوجه تخصص بینظیر تو در جرزنی بشم.

کرونای منحوس با آمدنش،تمام سیستم تربیتی من و پدرت برای ورود تو به فضای مجازی رو با خاک یکسان کرد و شرایط،تو رو وادار به حضور در کلاسهای آنلاین کرد.

وقتی اینترنت در زمان کلاسهای مجازی بازیش میگیره و هر دومون کلافه میشیم،وقتی اینترنت قطع میشه و تو رو از کلاس بیرون میندازه و از شدت دلهره صورتت سرخ میشه و من حرص میخورم از حرص خوردنت،دلم قنج میره برای اینکه بغلت کنم درست مثل دو ،سه سالگیهات ولی الان خانمی شدی برای خودت و ما موظفیم تو لحظات عصبانیتت باهات همدلی کنیم و جدی باشیم.

کرونای مزخرف باعث شد تمام فکرهام رو جمع کنم تا برای تو سرگرمی های متنوع ایجاد کنم!

آوردمت تو آشپزخونه و بهت گفتم باران بسم الله،ببینم چه کار میکنی؟

کرونای لعنتی!با تمام خون به دل کردنهات،از باران ما یه خانم آشپز ساختی.

وقتی صحبت #من_ماسک_میزنم شد،وقتی رفتی تو اتاقت و با پارچه و سوزن،نخ اومدی بیرون،متوجه شدم به تولید ماسک خانگی فکر کردی و بحث خودکفایی خانواده در ماسک.

اما این روزها وقتی با نگرانی میپرسی مامان یعنی پانزدهم شهریور مدرسه ها باز نمیشه؟وقتی شوقت رو برای رفتن به محیط جدید دبیرستان میبینم.وقتی بی تاب بودنت برای رفتن به مدرسه ی جدیدت رو میبنم و جوابی برای آروم شدنت ندارم و فقط سکوت میکنم،از کرونا متنفرتر میشم که تو و همه ی بچه ها رو ناامید و کسل کرده.

خدایا!به خاطر تمام بچه ها که کرونا خسته و کلافه شون کرده،به مردم این کره ی خاکی رحم کن .

خدایا!به خاطر اشتباهات ما آدم بزرگ ها،حال و روز بچه های این زمانه اصلا خوش نیست،به معصومیت کودکان به ما هم رحمی کن و معجزه ای رقم بزن لطفا.

راحله امینیان