۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی آسفالته درکردستان افتتاح می شود

شهرام ملکی صبح امروز پنج شنبه در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان در جمع خبرنگاران استان گفت: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ۷۰ کیلومتر شبکه بزرگراه در محورهای مختلف استان با مجموع هزینه ای معادل ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: این محورها شامل یک باند از کنار گذر سقز به طول ۱۲ کیلومتر، مسیر سقز به سمت صاحب به طول ۱۵ کیلومتر و محدوده روستایی ریشه اباد به طول ۶.۵ کیلومتر است.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای قابل افتتاح در این سفر شامل ورودی دیواندره به طول ۲.۵ کیلومتر، گردنه ماموخ به طول ۴.۵ کیلومتر و محور کامیاران به سنندج به طول ۱۰ کیلومتر و همچنین محورهای بیجار به سمت زنجان و دیواندره به طول ۸ کیلومتر است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی، ۸۰ کیلومتر راه روستایی در تمامی شهرستان های استان با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

ملکی بیان کرد: مجموعا در این سفر ۱۵۰ کیلومتر راه بزرگراهی و روستایی با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد که انتظار می رود بهره برداری از این میزان پروژه زمینه برای تسهیل در تردد وسائل نقلیه را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی قرار است در این سفر یک روزه علاوه بر بازدید از پروژه های حوزه راه و مسکن، در جلسه شورای اداری استان کردستان نیز حضور یافته و چندین پروژه راهسازی نیز با حضور وی افتتاح شود