بیشترین عامل گرایش جوانان به اعتیاد "لذت و تفریح" است

محمدسلیم کریمی ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان سنندج در محل فرمانداری سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 28 دی ماه شهر سنندج اظهار داشت: متاسفانه برخی قاچاقچیان سودجو از فضای روستاها سوءاستفاده می‌کنند چرا که در بیشتر روستاها پاسگاه‌های انتظامی وجود ندارد.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی و اجتماعی و تقویت فضای نشاط اجتماعی در سطح روستاها گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سطح روستاها و دهستان‌ها که می‌توانند موثر باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند و می‌توان به آنها اعتباراتی داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان تصریح کرد: به هر کدام از دهیاری‌های 56 روستای بخش مرکزی شهرستان سنندج برای ورزش‌های بومی محلی در فصل زمستان 100 هزار تومان کمک خواهیم کرد.

وی گفت: متاسفانه ورزش‌های بومی محلی در سطح روستاها تقویت نشده‌اند و لازم است مسئولان به روستاها بیشتر توجه داشته باشند تا ورزش‌های روستایی که فراموش شده‌اند احیا شوند.

کریمی افزود: آمادگی داریم در هر روستای بخش مرکزی شهرستان سنندج یک نفر را به عنوان مدرس تربیت کنیم و برای 95 روستای این بخش در قالب کارگاه‌های آموزشی برای هر روستا یک مدرس تربیت شوند.

وی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان سنندج خواست تا جایی که می‌توانند از فضای روستاها و تریبون روستاهایشان استفاده کنند و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در سال گذشته بیشترین عامل گرایش جوانان به اعتیاد "لذت و تفریح" بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به اینکه 60 درصد کارهای مبارزه با مواد مخدر پیشگیرانه بوده و 40 درصد دیگر درمان است گفت: اعتیاد در همه جا وجود دارد ؛ ما فقط می‌توانیم حمایت درمانی کنیم گر چه حمایت‌های درمانی هم تا 20 درصد می‌تواند موثر باشند.

وی گفت: قویترین پلیس در سطح دنیا فقط تا حدود 10 درصد توانسته‌اند جلوی توزیع مواد مخدر را بگیرند اما در کشورمان پلیس تا حدود 20 درصد توانسته به کنترل مواد مخدر بپردازد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با تاکید بر اینکه باید از روستاها به نحو احسن پاسداری کنیم،خاطر نشان کرد: اگر جشن پاکی در هر روستایی در شهرستان سنندج گرفته شود به صورت ویژه و مادی از دهیار آن روستا تجلیل خواهد شد.

وی گفت: سه دهیار نمونه که بتوانند در زمینه‌های پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشند تشویق می‌شوند.