کاهش ۵ هزارتومانی قیمت موز

 مصطفی دارایی‌نژاد درباره آخرین وضعیت بازار میوه اظهارداشت: همه اقلام به وفور وجود دارد و عرضه میوه و صیفی جات در بازار کافی است.

اخبار اقتصادی-وی با بیان اینکه نسبت به حدود یک هفته قبل قیمت موز نزدیک به ۵ هزارتومان افت کرده است، افزود:قیمت این میوه به کیلویی ۱۰ هزارتومان رسیده که دلیل این مساله نیز عرضه زیاد و کاهش تقاضا است.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: به دلیل ایام محرم تقاضا برای این میوه کاهش یافته اما پیش بینی می شود از روز شنبه ۵۰۰ تومان به قیمت آن افزوده شود.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه این روزها تقاضا برای سیب زمینی و پیاز افزایش یافته است، گفت: مشکلی در عرضه این محصولات وجود ندارد و هم اکنون قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و پیاز بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است و هیچکدام از این محصولات افزایش قیمت نداشته اند.

وی ادامه داد: قیمت خیار گلخانه  نیز طی یک هفته اخیر با ۱۵۰۰ تومان کاهش از کیلویی ۴۰۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رسیده است.

دارایی نژاد گفت: گوجه فرنگی نیز با ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت، کیلویی ۲۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود.

وی همچنین ضمن انتقاد از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه الگوی کشت، افزود: قیمت هندوانه به کیلویی ۳۰۰ تومان رسیده و کشاورزان زیان شدیدی را متحمل می شوند که ناشی از سیاست های غلط دولت در زمینه الگوی کشت است.

عدم تدوین و معرفی الگوی مناسب کشت به کشاورزان باعث شده کشاورزان محصولی را یکسال بیش از اندازه کشت کرده و به دلیل خسارتی که با آن مواجه می شوند در سال بعد از کشت آن خودداری کنند؛ زیان کشاوزان و نوسان شدید قیمت در بازار از جمله تبعات منفی این روند است.