نرخ کالاهای اساسی یکبار در سال افزایش یابد

 مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که قیمت کالاها و ملزومات اساسی به تدریج در حال افزایش است و این مسئله موجب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است.

افزایش تدریجی قیمت کالاهای اساسی

اخبار اقتصادی-نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارخانجات داخلی برای کاهش اعتراضات و عدم برخورد دستگاه های نظارتی، به تدریج در حال افزایش قیمت ها هستند، یعنی طی چندین ماه، قیمت ها چندبار افزایش می یابد.

نرخ ارز بهانه کارخانجات برای افزایش قیمت کالاهای اساسی در دو سال اخیر

در سه سال اخیر با افزایش نرخ دلار، کارخانجات داخلی به بهانه تلاطمات بازار ارز قیمت کالاهای اساسی را به میزان چشمگیری افزایش دادند و زمانی که مصرف کنندگان اعتراض می کردند، گرانی دلار را عامل این مسائل معرفی می می کردند

وی ادامه داد: در سه سال اخیر با افزایش نرخ دلار، کارخانجات داخلی به بهانه تلاطمات بازار ارز قیمت کالاهای اساسی را به میزان چشمگیری افزایش دادند و زمانی که مصرف کنندگان اعتراض می کردند، گرانی دلار را عامل این مسائل معرفی می می کردند.

افزایش دوباره قیمت کالاهای اساسی با وجود تنزل نرخ ارز در کشور

کیانپور گفت: حال با کاهش نرخ دلار در چند ماه اخیر باز شاهد افزایش تدریجی قیمت کالاهای اساسی در کشور هستیم، حال این سوال مطرح می شود که کارخانجات داخلی در شرایط کنونی با چه دلیلی می خواهند افزایش قیمت ها را توجیه کنند.

قیمت کالاهای اساسی باید سالانه افزایش یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در تمام کشورها فرآیند افزایش قیمت به صورت سالانه صورت می گیرد، یعنی آنکه دستگاه های متولی با توجه به افزایش میزان تورم و مسائل دیگر، میزان افزایش کالا در سال پیش روی را تعیین می کنند، اما در کشور ما با وجود افزایش قیمت ها در ابتدای سال، کارخانجات به صورت خودسرانه قیمت ها را طول سال نیز بالا می برند.

دستگاه های نظارتی باید جلوی افزایش تدریجی و چراغ خاموش قیمت کالاهای اساسی را بگیرند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت صمت، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده باید جلوی افزایش تدریجی و چراغ خاموش قیمت کالاهای اساسی را بگیرند، زیرا این مسئله به صورت مستقیم امنیت غذایی شهروندان را به خطر می اندازد.