پشت پرده عقب نشینی آمریکایی ها از تنش نظامی با ایران/ جنگ میان آمریکا و ایران رخ نمی دهد

گروه سیاسی- جنگ ایران و آمریکا طبلی بود که بسیاری از افراد در داخل کشور و همچنین داخل آمریکا بر آن می کوبیدند اما هر دوی این دو جریان یک هدف مشترک را دنبال می کنند.

به گزارش افکارنیوز، در داخل نظام سلطه ایالات متحده آمریکا و در بین افراد سرشناس کاخ سفید جان بولتون و پمپئو جزو کسانی هستند که دائما بر طبل جنگ با ایران می کوبند البته این سخنان آنها بر اساس سناریویی نخ نما شده است که دوباره طراحی کرده اند، سناریوی ترامپ و دوستانش همان داستان معروف چماق و هویج است ، اینکه می خواستند با تهدید به جنگ ایران را مجبور به مذاکره کنند و بر همین اساس بود که به قول ترامپ شماره تلفن برای تماس مسئولین ایرا داده و منتظر تماس است.

بیشتر بخوانید:

 

جالب تر اینکه یک مقام آمریکایی گفته ما کنار تلفن نشسته‌ایم؛ ولی هیچ پاسخی (تماسی) از سوی ایران در ارتباط با گفت‌وگو‌های رو در رو دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: به اعتقاد ما تهران باید از تنش [با آمریکا]خلاص شود و به سمت مذاکره برود

بیشتر بخوانید:

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داده بود که که دولت ترامپ به امید اینکه ایران با وی برای مذاکره مجدد تماس بگیرد، شماره تماسی به سوئیس، به عنوان حافظ منافع تهران در آمریکا داده است.

ترامپ بعد از انتشار این خبر گفت که مطمئن است که ایرانی‌ها به‌زودی با او تماس خواهند گرفت و مذاکره خواهند کرد.

در داخل کشور نیز جریان لیبرال با تمام قوا روی موضوع جنگ و ترس از جنگ کار رسانه ای انجام داد تا هم وحشت را در میان مردم به وجود آورد و هم دوباره بر اساس سناریوی آمریکایی ها برای مذاکره قدم بر دارد.

اما سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آبی بر روی آتش بود، روشنگری معظم له خیال ملت ایران را راحت کردتا همانند همیشه مردم با قدرت به راه خود ادامه  و در مقابل زورگویی و بلوف های گاه و بی گاه آمریکا ایستادگی کنند.

امام خامنه ای فرمودند:  "این که حالا بعضی هم مسئله‌ی جنگ را در روزنامه و در فضای مجازی و مانند اینها مطرح میکنند حرف بیخودی است. جنگی بنا نیست انجام بگیرد و به توفیق الهی انجام هم نخواهد گرفت. نه ما دنبال جنگیم، آنها هم به صرفه‌شان نیست که دنبال جنگ باشند و میدانند که به صرفه‌شان نیست. ما هم که خب اهل ابتدا به کارِ نظامی نیستیم ــ هیچ وقت نبودیم، الان هم نیستیم ــ این برخورد، برخورد اراده‌ها است؛ این رویارویی، رویارویی اراده‌ها است؛ و اراده‌ی ما از آنها قوی‌تر است. "

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مذاکره نی فرمودند :" آدم میبیند و می‌شنود که که میگویند مذاکره، در داخل هم بعضی‌ها میگویند «حالا مثلاً مذاکره چه عیبی دارد»؛ مذاکره سَم است. تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست -به تعبیر امام، تا وقتی آدم نشده؛ امام این جوری تعبیر کردند- مذاکره‌ی ما و آمریکا سَم است، و با این دولت کنونی [آمریکا]، یک سَمّ مضاعف است. مذاکره یعنی معامله؛ یعنی یک چیزی بدهی، یک چیزی بگیری. آنچه در این معامله مورد نظر او است، درست نقاط قوّت جمهوری اسلامی است؛ مذاکره را روی این میبرند. نمیگویند بیایید راجع به آب و هوا، راجع به منابع طبیعی، راجع به محیط ‌زیست مذاکره کنیم، میگویند بیایید درباره‌ی سلاح دفاعی شما مذاکره کنیم؛ شما چرا سلاح دفاعی دارید؟ خب سلاح دفاعی برای یک کشور ضروری است. اینها میگویند بیایید روی این مذاکره کنیم؛ مذاکره کنیم یعنی چه؟ یعنی شما اگر چنانچه فرض کنید موشک میسازید با فلان بُرد، با فلان دقّت، این بُرد را کم کنید به طوری که به پایگاه ما که آمریکا هستیم نرسد که اگر ما یک روز شما را زدیم، شما نتوانید جواب ما را بدهید؛ خب این مورد معامله است؛ شما قبول میکنید این را، یا قبول نمیکنید؟ معلوم است که قبول نمیکنید، وقتی قبول نکردید همین آش است و همین کاسه، همین دعوا، همین سر و صدا؛ بحث دین و انقلاب و مانند اینها نیست، هیچ ایرانی غیرتمند و با‌شعوری نمیرود راجع ‌به نقاط قوّت خودش با طرف مقابل معامله کند؛ با طرفی که میخواهد این نقاط قوّت را از دست او بیرون بیاورد، معامله نمیکند اینها را؛ اینها را ما لازم داریم. عمق راهبردی ما در منطقه خیلی مهم است؛ خب برای هر کشوری مهم است؛ عمق راهبردی سیاسی و امنیّتی، مؤلّفه‌ی اساسی‌ای است برای حیات همه‌ی دولتها و ملّتها و ما بحمدالله عمق راهبردی‌مان در منطقه خیلی خوب است؛ اینها از این ناراحتند، میگویند بیایید روی مسائل منطقه صحبت کنیم یعنی شما عمق راهبردی‌تان را از دست بدهید؛ روی اینها میگویند مذاکره کنیم.

 خب بنابراین اصل مذاکره غلط است. مذاکره با کسی که آدم حسابی باشد غلط است، حالا اینها که آدم حسابی هم نیستند؛ [مذاکره با] آدمهایی که زیر حرفشان میزنند، تعهّدشان را به هم میزنند، پابند به هیچ چیز نیستند -نه یک چیز اخلاقی، نه یک چیز قانونی، نه یک عرف بین‌المللی؛ به هیچ چیزی پابند نیستند- بنابراین مسخره است. البتّه در عقلای ما کسی نیست که دنبال این مسئله باشد؛ آحاد ملّت هم که خب معلوم است؛ [حالا] بعضی گوشه کنار گاهی یک سر و صدایی میکنند. مذاکره بنابراین مطلقاً معنی ندارد و همین ‌طور که قبلاً هم بارها گفته‌ایم، چنین چیزی نیست."

رهنمودهای مقام معظم رهبری آب پاکی را بر روی دستان عده ای در داخل کشور ریخت که به دنبال مذاکره با آمریکا بودند.

در آخرین اخبار از تحرکات آمریکایی ها نیز آمده که برخی مقام‌های امریکایی به وال استریت ژورنال گفته‌اند که ترامپ به مشاوران ارشد خود از جمله پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع گفته که خواهان درگیری نظامی با ایران نیست؛ موضوعی که به نوشته وال‌استریت‌ژورنال می‌تواند حاکی از کاهش تنش‌های اخیر با تهران باشد. خود ترامپ نیز روز پنج شنبه ضمن اظهار نظر رسمی «امیدوارم (جنگ) نشود» در یک توئیت، نوشت که ارزیابی‌های متفاوتی را دریافت کرده و بیشتر معتقد است با مذاکره می‌شود نه جنگ.

مواضع اخیر مسئولان کشور،  آمریکایی ها را به فکر وادار کرده که خطایی از آنها سر نزند،  ترامپ به خوبی می داند هر نوع تنش نظامی با ایران پیامدهای بسیار سختی برای آمریکا دارد و از سوی دیگر چند ماهی به انتخابات آمریکا با قی نمانده و ترامپ اصلا دوست ندارد در این انتخابات بازنده باشد به همین دلیل جنگ با ایران باعث شکست رئیس جمهور آمریکا می شود.