افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف با هدف رعایت الگوی مصرف

 محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر امروز(چهارشنبه ۲۸فروردین) در نشست خبری با حضور با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش قیمت برق اظهار کرد: نظام پرداخت صنعت برق پلکانی است و در کنار افزایش ۷ درصدی قیمت برق، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان پرمصرف، ۱۶ درصد به آن اضافه می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تصریح کرد: طبق قانون درآمد‌های حاصله از افزایش قیمت پرمصرف‌ها، در ردیف بودجه جداگانه به صورت شفاف در بهینه سازی شبکه توزیع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به طراحی نرم افزار برای پرداخت و بررسی میزان مصرف برق اظهار کرد: نرم افزاری برای بررسی میزان مصرف و پرداخت قبوض، اطلاع از ساعات پیک مصرف متناسب با هر منطقه برای مشترکان ارائه شده است که می‌تواند در کاهش قبوض کاغذی کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه تأمین قبوض کاغدی را داریم، هر چند که در این حوزه پیشرفت داشتیم و می‌توانیم به مشتریان به صورت آنلاین خدمات عرضه کنیم.

حقی فام با اشاره به هدف وزارت نیرو برای افزایش تعرفه مشترکان برق بیان کرد: مهم‌ترین هدف افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان پرمصرف است.