شوره ابرو چیست؟| درمان قطعی شوره ابرو

شوره مو موضوع عادی در جهان است. بسیاری سر آنها شوره می زند و برخی نیز دچار شوره ابرو می شوند.

تقریبا 3 تا 5 درصد از افراد دچار درماتیت سبوره‌ای هستند، و نیمی از آن‌ها شوره دارند؛ یا روی پوست سر یا روی ابرو و یا هر دو. درماتیت سبوره‌ای باعث ایجاد لکه‌هایی قرمزرنگ و چرب و پوسته‌دار روی نواحی از پوست می‌شود که غدد چربی در آنجا زیادند، خصوصا پوست سر، صورت و چین خوردگی‌های بدن. پوسته‌ها نتیجه‌ی ریزش پوست هستند که ما به آن شوره می‌گوییم. شوره در هر قسمتی از بدن که مو دارد می‌تواند روی بدهد، از جمله سر و ابرو.

شوره ابرو چیست درمان شوره ابرو

درماتیت سبوره‌ای به طور کلی مُسری نیست یا به دیگران انتقال داده نمی‌شود. داروها، شرایط آب و هوایی و استرس می‌توانند درماتیت را بدتر کنند. برای درمان شوره ابرو ناشی از درماتیت سبوره‌ای، پزشکان متخصص پوست و مو معمولا ترکیبی از داروهای OTC و داروهای تجویزی را همراه با تغییراتی در سبک زندگی توصیه می‌کنند. تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از بازگشت این عارضه لازم است.

علت شوره ابرو چیست؟

محققان همچنان در حال مطالعه روی علت‌های درماتیت سبوره‌ای هستند. اما آن‌ها این را می‌دانند که فولیکول‌های مو، بزرگ‌ترین عامل این عارضه نیستند، هر چند که شوره در قسمت‌هایی از بدن ایجاد می‌شود که مو وجود دارد، اما عامل اصلی ایجاد شوره، غدد چربی‌ساز زیر پوست هستند.

حتی افرادی که موی سرشان را از ته می‌تراشند هم ممکن است دچار شوره سر شوند. بنابراین شوره مشکلی است که بیشتر به تولید چربی در پوست مربوط می‌شود. البته ژنتیک، آب و هوا و داروها همچنان عوامل مشکوک دخیل در این عارضه‌اند؛ اما قارچ‌هایی که به طور طبیعی روی پوست وجود دارند هم این میان نقش دارند.

قارچ به دلایل نامعلومی می‌تواند زیاده از حد رشد کرده و التهابی ایجاد کند که عامل راش‌های پوستی مرتبط با درماتیت سبوره‌ای هستند. پوست زیر ابرو، زمینه‌ی بسیار مساعدی برای قارچ است. قارچ معمولا قسمت‌های چرب‌تر پوست را ترجیح می‌دهد، از جمله پوست سر و ابرو، و پوست با تولید شوره به التهاب واکنش نشان می‌دهد.

شوره ابرو و خشکی پوست

هر چند خشکی پوست می‌تواند سبب ایجاد پوسته‌هایی در زیر ابرو شود اما این همان شوره ابرو محسوب نمی‌شود. پوست خشک بر تمام صورت اثر می‌گذارد، از جمله ابروها، و ضمنا ضایعات راش مانند یا قرمز رنگ ایجاد نمی‌کند؛ اما درماتیت سبوره‌ای ابرو، لکه‌های قرمز رنگ و پوسته‌دار دارد و این پوسته‌ها بزرگ‌تر از پوسته‌های مربوط به خشکی پوست هستند. ضمنا شوره ابرو ربطی به پسوریازیس پلک ندارد که می‌تواند نواحی اطراف ابرو را نیز مبتلا کند.

چه افرادی دچار شوره ابرو می‌شوند؟

اجازه دهید مسئله‌ای را روشن کنیم: بیشتر اوقات، طرز شستشو و بهداشت شما ارتباطی با شوره ندارد. حتی افرادی که بهداشت را به طور استثنایی رعایت می‌کنند هم ممکن است به شوره دچار شوند. افراد از هر جنس و سن و نژادی ممکن است به شوره مبتلا شوند؛ اما این عارضه در میان نوزادان و افراد میانسال شایع‌تر است.

درماتیت سبوره‌ای در نوزادان به نام کلاه گهواره معروف است. در افراد بزرگسال درماتیت سبوره‌ای به صورت لکه‌های قرمز رنگ و پوسته‌دار و شوره دیده می‌شود. هر چند عارضه کلاه گهواره مربوط به دوران نوازادی است اما خیلی از افراد بزرگسال در دهه 60 زندگی خود نیز ممکن است دچار درماتیت سبوره‌ای شوند.

گروهی از افراد بیشتر مستعد این عارضه پوستی‌اند: کسانی که اختلالات نورولوژیکی دارند (مانند ام‌اس، پارکینسون و صرع)، عوارض قلبی و سندرم‌های ضعف سیستم ایمنی مانند HIV. هر چند درصد کمی از افراد درماتیت سبوره‌ای دارند؛ اما تقریبا 85 درصد از افرادی که HIV دارند، به درماتیت سبوره‌ای هم دچارند.

داروها نیز می‌توانند احتمال درماتیت سبوره‌ای را افزایش دهند. این داروها شامل آن‌هایی می‌شود که برای درمان عوارضی مانند آکنه و روزاسه یا پسوریازیس مستقیما روی پوست استفاده می‌شوند، چون می‌توانند پوستتان را چرب‌تر کرده یا آن را تحریک کنند.

درمان شوره ابرو چیست؟

شوره ابرو ناشی از درماتیت سبوره‌ای درمانی ندارد. مراقبت‌های روزانه می‌تواند مبتنی بر تمیز نگه داشتن پوست سر و چشم‌ها جهت کاهش شوره باشد. اگر نمی‌توانید جلوی ایجاد شوره را بگیرید حداقل می‌توانید با مصرف داروهای تجویزی و OTC علائم را کنترل کنید. تشخیص درست، کلید پیدا کردن درمان موثر درماتیت سبوره‌ای است. همه‌ی پوسته‌ها یک علت ندارند. بهترین کار این است که پزشک متخصص، درست‌ترین تشخیص را بدهد.

یک دوره دچار شوره شدنی که خود به خود برطرف می‌شود یا با یک دوره درمان رفع می‌شود، می‌تواند مسئله‌ای نباشد اما شوره ابرو که مکررا با تغییرات آب و هوایی یا افزایش استرس روی می‌دهد، به احتمال زیاد درماتیت سبوره‌ای است.

از آنجایی که شوره ابرو و درماتیت سبوره‌ای یکی و مشابه هستند، درمان مشابهی هم دارند. اما در استفاده از محصولاتی که روی صورت به کار می‌روند باید بیشتر محتاط باشید، چه تجویزی و چه OTC.

مطالعه‌ای نشان داد افزودن فیبر میوه به رژیم غذایی می‌تواند احتمال بروز درماتیت سبوره‌ای را کاهش دهد. این مطالعه می‌گوید فیبرهای پریبیوتیک میوه‌ها می‌توانند میکروبیوم روده را تقویت کرده و التهاب سیستمیک را کاهش داده و عملکرد ایمنی بدن را بهتر کنند

داروهای تجویزی برای شوره ابرو

شوره سر اغلب به سمت ابروها حرکت می‌کند. پزشک معمولا شامپویی با دو درصد کتوکونازول تجویز می‌کند که می‌توانید از آن به عنوان یک پاک‌کننده صورت استفاده کرده و ابروهایتان را هم بشویید.

این درمان برای بیماران ساده‌تر است چون فقط با شست و شو انجام می‌شود. محصولات بر پایه‌ی سولفور نیز که به صورت کرم و لوسیون و پاک‌کننده موجودند نیز در درمان شوره موثرند. در مورد عوارض شدیدتر، استروئیدهای موضعی تجویز می‌شود؛ اما استفاده‌ی طولانی‌مدت از استروئیدهای موضعی می‌تواند مشکلاتی ایجاد نماید، مانند نازک شدن پوست و اعتیاد به استروئید.

خیلی از افراد با محصولاتی که در قفسه‌ی داروهایشان پیدا می‌شود شوره‌ی ابروی خود را درمان می‌کنند. شوره ابرو نسبتا بی‌خطر است و ممکن است درمان موثر آن با داروهای OTC نیز انجام شود.

شامپوهایی که پیریتیون زینک، سلنیوم سولفاید، میکونازول یا قطران زغال‌سنگ دارند، نمونه‌هایی از این دست هستند؛ اما این مواد شیمیایی می‌توانند برای موهایتان خیلی قوی باشند، چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرند و در واقع خشکی آن را تشدید کنند و در نتیجه شوره را بیشتر نمایند. اگر در مورد شما هم همینطور است، یک محصول فومی یا مایع ممکن است انتخاب بهتری در بلندمدت برای شما باشد. روغن زیتون هم در خیلی از موارد می‌تواند پوسته‌هایی را که موجب شوره می‌شوند برطرف نماید.

رژیم غذایی برای درمان شوره ابرو و ریش

مطالعه‌ای نشان داد افزودن فیبر میوه به رژیم غذایی می‌تواند احتمال بروز درماتیت سبوره‌ای را کاهش دهد. این مطالعه می‌گوید فیبرهای پریبیوتیک میوه‌ها می‌توانند میکروبیوم روده را تقویت کرده و التهاب سیستمیک را کاهش داده و عملکرد ایمنی بدن را بهتر کنند. میوه‌های فیبردار شامل توت‌های تازه، سیب، انار، برگه زردآلو، آلو، خرما و انجیر می‌شوند.

اگر شوره ابرو درمان نشود چه می‌شود؟

نادیده گرفتن شوره ابرو کمکی به برطرف شدن آن نمی‌کند. شوره هر چه بیشتر بماند، احتمال عوارض جانبی مانند ریزش مو بیشتر می‌شود.

ضمنا تکرار شوره ابرو می‌تواند سلامت روانی‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و سیکل افسردگی را تقویت نماید.

درمان شوره ابرو در طب سنتی

یکی از نعمت‌های خدادادی که در زیبایی صورت ما نقش بسزایی دارند، مژه و ابروها هستند. هنگامی که این دو عضو دچار عارضه‌ای شوند از زیبایی آنها کاسته می‌شود. یکی از این مشکلات که مژه و ابرو دچار آن می‌شوند، وجود شوره‌هایی هستند که در آنها مشاهده می‌شود. به دلیل اینکه مژه و ابرو عضوی هستند که در ظاهر ما نمایانند بنابراین این مشکل باعث ناراحتی هر چه بیشتر افرادی است که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند.

شوره مژه و ابرو به دلیل خشکی، چربی پوست و یا به دلیل قارچ‌ها و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند.

افرادی که دچار این عارضه‌ی ناخوشایند هستند همواره به دنبال راهی برای از بین بردن و درمان آنند. برای درمان این ناراحتی راهها و روش‌های طبیعی و خانگی وجود دارد که ما در این مقاله سعی بر این داریم که به معرفی بهترین روش‌های طبیعی و گیاهی در طب سنتی بپردازیم و امیدواریم مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های درمان خانگی و طبیعی شوره‌ی مژه و ابرو

روغن بادام

از روش‌های خانگی و طبیعی که در طب سنتی برای درمان شوره‌ی مژه و ابرو به شما عزیزان توصیه می‌شود که همواره آن را به کار گیرید، استفاده از روغن بادام است. این روغن دارای خاصیت مرطوب کنندگی بالایی است و خشکی پوست که یکی از دلایل ایجاد این عارضه است را از بین می‌برد. روغن بادام با خاصیت نرم کنندگی، سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین برده و شوره‌‌ی مژه و ابرو را درمان می‌کند. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری روغن بادام طبیعی نیاز داریم که باید آن را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا برای چند ثانیه گرم شود. حالا روغن را با کمک انگشتانتان بر روی ابرو و مژه‌هایتان بمالید و به صورت دورانی بر روی ابروهایتان ماساژ دهید. اجازه دهید روغن شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب و دلخواه این روش آسان و کم هزینه و در عین حال مفید و سازنده را هرشب قبل از خواب برای مدت چند وقت تکرار کنید.

کمپرس گرم

کمپرس گرم نیز از بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان شوره مژه و ابرو است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شوره مژه و ابروی شما ناشی از قارچ بلفاریت است، این روش برای درمان بسیار مناسب است. این روش هم چربی و روغن اضافه را از روی پوست برمی‌دارد و هم التهاب را کاهش می‌دهد.

برای استفاده از این روش آسان و مفید به آب گرم و یک حوله‌ی نرم و تمیز نیاز داریم که باید به این صورت عمل کنید که در ظرفی آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش آید و پس از جوش آمدن آن را  از روی حرارت بردارید. حوله را در آب قرار دهید و آب اضافه‌ی آن را از حوله خارج کنید. حالا حوله را روی نقاط مورد نظر قرار دهید و کمی فشار دهید. این کار را روزانه دو الی سه مرتبه و هر بار برای مدت سه الی پنج دقیقه انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

روغن درخت چای

از دیگر روغن‌های بسیار مفید که در طب سنتی از آن برای درمان شوره مژه و ابرو  استفاده می‌شود، روغن درخت چای است. این روغن دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است و برای از بین بردن قارچ‌ها که یکی از دلایل ایجاد این عارضه هستند بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی به یک تکه پنبه و چند قطره روغن درخت چای نیاز داریم که باید به این صورت عمل کنید که مقداری از روغن درخت چای را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا برای چند ثانیه گرم شود. پنبه را آغشته به روغن کنید و آن را روی مژه و ابروهایتان بمالید و کمی به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای مدت چند دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج مطلوب و بهبودی کامل این روش را  روزانه دو الی سه مرتبه انجام دهید.

گیاه آلوئه‌ورا

از بهترین روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان شوره مژه و ابرو، استفاده از گیاه آلوئه‌ورا است. ژل آلوئه‌ورا باعث پاکسازی پوست می‌شود و همزمان  رشد مو در ابرو و مژه را نیز تقویت می‌کند. برای استفاده از این روش به یک برگ آلوئه‌ورا و یک تکه پنبه نیاز داریم، به این صورت که ژل آلوئه ورا را از آن خارج کنید و مقدار یک قاشق چایخوری از آن را در ظرفی بریزید و به خوبی هم بزنید و حالا پنبه را به آن آغشته کنید و روی ابرو و مژه بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ژل برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. اگر هر شب این کار را تکرار کنید حتما به نتایج عالی دست خواهید یافت.

روغن زیتون

از دیگر روغن‌های مفید برای درمان خانگی و طبیعی شوره مژه و ابرو، روغن زیتون است که پوست را نرم و هیدراته می‌کند. این روغن از پوسته پوسته شدن جلوگیری و شوره‌ها را درمان و برطرف می‌کند. برای استفاده از این روش به روغن زیتون به مقدار یک قاشق چایخوری و مقداری آب و یک لیف پارچه‌ای نیاز داریم. به این صورت که روغن زیتون را با کمک انگشتانتان روی مژه و ابرو بمالید و کمی به آرامی ماساژ دهید. اکنون لیف پارچه‌ای را در آب گرم قرار دهید و آب اضافی آن را خارج کنید و آن را روی نقاط مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید لیف برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی آسان و بسیار مفید را به طور روزانه تکرار کنید و از نتایج آن بهره ببرید.

نمک

استفاده از نمک گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی شوره مژه و ابرو است. نمک دارای خواص خشک کنندگی است و چربی اضافی و عفونت را برطرف می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی به یک قاشق غذاخوری نمک و یک چهارم فنجان آب نیاز داریم که باید به این صورت عمل کنید: در ظرفی نمک و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و چشمان خود را ببندید و با کمک انگشتانتان و یا یک تکه پنبه آن را روی نقاط مورد نظر بمالید و به صورت آرام ماساژ دهید. پس از دو الی سه دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش ساده و راحت و در عین حال بسیار مفید و کارساز را روزانه یک مرتبه انجام دهید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

آب لیمو

یکی از گیاهانی که با دارا  بودن اسید سیتریک موجود در خود باعث از بین رفتن باکتری و قارچ‌ها که یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی شوره در مژه و ابرو هستند می‌شود، لیمو ترش است. آب لیموترش دارای این خواص است و برای از بین بردن شوره مژه و ابرو به صورت خانگی و طبیعی بسیار مفید است. برای استفاده از این روش به یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، یک چهارم فنجان آب و یک تکه پنبه نیاز داریم به این صورت که آب لیموترش و آب را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید تا آب لیموترش رقیق شود و حالا پنبه را به آن آغشته کنید و روی مژه و ابروی خود بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان چهار الی پنج دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد به آرامی بشویید. با انجام روزانه یک الی دو مرتبه‌ی این روش طبیعی و خانگی به زودی شوره‌ها برطرف می‌شوند.

روغن نارگیل و کافور

ترکیب روغن نارگیل و کافور از بهترین ترکیبات خانگی و طبیعی برای از بین بردن شوره‌ی شدید مژه و ابرو است. این ترکیب پوست را نرم و هیدراته می‌کند و التهاب پوست ناشی از شوره را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش به دو الی عدد قرص کافور و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز داریم به این صورت که روغن نارگیل را در ظرفی بریزید و آن را روی بخار کتری قرار دهید تا برای چند ثانیه گرم شود. حالا کافور را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کافور به صورت دانه دانه درآید. اکنون وقت آن است که روی مژه و ابروهایتان بمالید و اجازه دهید شب تا صبح باقی بماند و صبح پس از بیدار شدن با آب سرد شستشو کنید. انجام مرتب این روش برای مدت دو الی سه شب، نتایج عالی را برای شما عزیزانی که از این عارضه رنج می‌برید به دنبال دارد.  

برگ‌ گیاه چریش

از دیگر روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان شوره مژه و ابرو در طب سنتی، استفاده از روغنی است که در برگ‌های چریش وجود دارد. این روغن دارای خواص ضد میکروبی است و برای درمان بیماری‌های پوستی از جمله شوره مژه و ابرو بسیار مناسب است. این روغن سلول‌های مرده را از بین می‌برد و از ایجاد شوره پیشگیری می‌کند. برا ی استفاده از این روش به ده الی بیست عدد برگ چریش و یک قاشق غذاخوری آب گرم نیاز داریم که به این صورت عمل کنید: برگ‌های چریش و آب را در ظرفی بریزید و آنها را با کمک هاون بکوبید تا له شوند. خمیری به دست می‌آید که باید آن را روی نقاط مورد نظر بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی بسیار مفید و آسان را هر شب برای مدت چند وقت تکرار کنید تا از شر این عارضه‌ی ناخوشایند رهایی یابید.

گیاه شنبلیله

گیاه دیگری که به شما عزیزانی که از عارضه‌ی شوره مژه و ابرو رنج می‌برند معرفی می‌کنیم، شنبلیله است. این گیاه برای بیماری‌های پوستی بسیار کاربرد دارد. شنبلیله باعث خنک شدن بدن از داخل و خارج می‌شود. شنبلیله دارای آمینو اسید می‌باشد که این عامل باعث می‌شود این گیاه سلول‌های مرده را  از بین ببرد و ابروها و مژه را لایه برداری کند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک قاشق غذاخوری دانه‌ی شنبلیله و یک چهارم فنجان آب نیاز داریم که باید دانه‌های شنبلیله را در آب بریزید تا برای چند ساعت خیس بخورد. حالا این دانه‌ها را با هاون خوب بکوبید تا خمیری شکل شود. خمیر به دست آمده را روی ابروها و مژه‌ها بمالید و اجازه دهید مواد برای مدت زمان یک ربع الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید. این روش را برای مدت یک هفته و روزانه یک بار انجام دهید و شاهد روند بهبودی خود باشید.  

استفاده از زرده تخم مرغ

استفاده از زرده تخم مرغ در حمام نیز روش خانگی و طبیعی دیگری برای درمان شوره مژه و ابروها است. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که یک تخم مرغ را بشکنید و زرده‌ی آن را به طور جداگانه در ظرفی بریزید و به خوبی هم بزنید. هنگامی که به حمام رفتید زرده‌ی تخم مرغ را روی ابروها و مژه ‌هایتان بمالید و برای مدت یک دقیقه به آرامی ماساژ دهید. حالا اجازه دهید مواد برای مدت زمان پنج الی شش دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش آسان، کم هزینه و در عین حال مفید و سازنده را دو بار در هفته تکرار کنید و شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.

ترکیب آب سیب و سرکه سیب

ترکیب قوی دیگری که به شما عزیزان برای رفع و خلاص شدن از شر شوره مژه و ابرو معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که حتما این روش را امتحان کنید، ترکیب آب سیب و سرکه سیب طبیعی است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک الی دو قاشق غذاخوری آب سیب و یک قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی، یک قاشق چایخوری آب و یک تکه پنبه نیاز داریم. هر سه مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و پنبه را به مواد آغشته و آن را روی ابرو مژه‌هایتان بمالید. برای مدت یک دقیقه با کمک پنبه نقاط مورد نظر را ماساژ دهید و پس از ماساژ دادن اجازه دهید مواد چهار الی پنج دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این روش را یک هفته و روزانه یک مرتبه انجام دهید تا به نتایج دلخواه دست یابید.

روغن آرگان

از دیگر روغن‌های بسیار مفید برای کمک به عزیزانی که از عارضه‌ی شوره مژه و ابرو رنج می‌برند معرفی می‌کنیم، روغن آرگان است. این روغن خشکی پوست که یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی شوره مژه و ابرو است را از بین می‌برد و باعث نرمی و رطوبت دهی به پوست می‌شود. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که چند قطره از این روغن را به کمک یک تکه پنبه به ابروها و مژه‌هایتان بمالید و کمی به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای مدت بیست الی سی دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این روش می‌توانید به طور روزانه یک بار استفاده کنید و شاهد اثرات نویدبخش آن شوید.