ارتباط میان استرس و اضطراب اجتماعی

بلوغ یکی از بحران‌های زندگی نوجوانان محسوب می‌شود. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بر این بحران تأثیرگذار باشد.

مطالعات جدید ارتباط بیولوژیکی میان استرس ، وزن و اضطراب اجتماعی را نشان می‌دهد. در بحران «پیرا بلوغ» بدن نوجوانان با پایان دوران کودکی و آغاز دوره جدید دچار تغییرات شدید می‌شود و نوجوانان در این دوره دچار تغییرات رشدی در بافت‌های چربی و مغز می‌شوند.

ارتباط میان استرس و اضطراب اجتماعی

دانشمندان در مطالعات جدید مکانیسم‌های مولکولی را نیز بررسی می‌کنند که در این بررسی‌ها نشان داده شد که افزایش چاقی ناشی از استرس دوران بلوغ موجب ایجاد تغییرات طولانی‌مدت در رفتار اجتماعی فرد می‌شود.

افزایش وزن ناشی از بلوغ در مطالعات قبلی نیز بررسی شد اما در این مطالعات جدید دانشمندان ارتباط بیولوژیکی و اختلالات اجتماعی را در نوجوانان نشان می‌دهند.

ارتباط میان استرس و اضطراب اجتماعی

آن‌ها در مطالعات جدید دریافتند که استرس حتی قبل از آغاز دوران بلوغ باعث افزایش وزن می‌شود، اما شناسایی شد که فشار دوران بلوغ می‌تواند بافت چربی را در بدن افزایش دهد و در عین حال جامعه‌پذیری نوجوانان را نیز کاهش می‌دهد.

دانشمندان در این مطالعه مشخص می‌کنند که تغییرات ناشی از استرس می‌تواند تغییراتی در مغز ایجاد کند و این در نهایت منجر به تغییرات رفتار اجتماعی می‌شود. آنها در این مطالعه از مدل‌های موش برای بررسی استرس دوران بلوغ استفاده می‌کنند. آن‌ها موش‌ها را در معرض استرس مزمن و غیر قابل پیش‌بینی قرار می‌دهند.

تجزیه‌ و تحلیل‌های حاصل از تحقیقات افزایش توده‌ها و سلول‌های چربی را در موش‌ها نشان می‌دهد. دانشمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر در حال مطالعه و بررسی هستند.