نباید فشار خون را وسواس‌گونه اندازه گیری کرد

منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق در گفت و گو با رادیو سلامت با بیان این که فشار خون در درجه اول ارثی است و اولین علامت آن، بی علامتی است؛ گفت: بی توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به فشار خون کشنده تبدیل کند.

وی با بیان این که افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است ۲ بار در روز فشار خون خود را اندازه گیری کنند، ادامه داد: یک بار صبح موقع از خواب بیدارشدن و یک بار عصر باید فشار خون را اندازه گیری کرد. فشار خون نباید به صورت وسواس گونه اندازه گیری شود.

قارونی با تاکید بر این که ورزش کردن، کاهش وزن در حد ۲ الی ۳ کیلوگرم، مصرف سیر و گریپ فروت می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، گفت: این موارد جایگزین مصرف دارو نمی‌شوند و افراد مبتلا به فشار خون باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک خود دارو مصرف کنند.

او تاکید کرد کنترل فشار خون در همه افراد مبتلا به فشارخون بالا با یک نسخه واحد انجام نمی‌شود و هر بیمار با توجه به شرایط و سن خودش دارو را دریافت می‌کند.

این متخصص قلب و عروق در پایان درباره‌ افرادی که همیشه فشار خونشان پایین است٬ اظهار کرد: اگر این افراد سرگیجه و مشکلی ندارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز افت قند خون در افراد مبتلا به دیابت به فردی که هوشیار است٬ ماده قندی بدهید.

نباید فشار خون را وسواس‌گونه اندازه گیری کرد