تعیین تکلیف ۸۰۰ هزار صاحب حساب تعاونی اعتبار ثامن

غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به پرونده تعاونی اعتبار ثامن اظهارداشت: 1730 میلیارد تومان به سپرده‌گزاران تعاونی اعتبار ثامن پرداخت شده است.

وی افزود: بیش از 800 هزار صاحب حساب این تعاونی تعیین تکلیف شدند.

اژه‌ای با اشاره به طرح حدنگار سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: تا پایان سال 94 تعداد یک میلیون و 258 هزار و 212 هکتار از اراضی شهری، 2 میلیون و 449 هزار و 110 هکتار از زمین‌های مزروعی و روستایی و 18 میلیون و 134 هزار و 969 هکتار از منابع طبیعی مشمول این طرح شده‌اند.

وی افزود: امیدواریم دولت و مجلس بودجه بیشتری اختصاص دهند تا نسبت به سرعت بخشی به زمین‌های شهری و روستایی گام‌های بلند‌تری برداشته شود تا از سوء استفاده‌های احتمالی نیز جلوگیری شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در نیمه دوم سال 93 دادستان کل کشور (رئیسی) مسئولیت ستاد اصل 49 را به اینجانب سپرد، تصریح کرد: از ابتدا تا پایان سال 94 موفق شدیم از 6 استان بازرسی از نزدیک داشته باشیم.

وی افزود: تدبیری اتخاذ شد در استان‌هایی مانند بوشهر و مازندران که تراکم پرونده‌ها وجود داشت در حد قابل توجهی پرونده‌ها به حد متعارف نزدیک شود.

وی با بیان اینکه دادگاه تجدید نظر اصل 49 متمرکز بر تهران است، گفت: 1130 پرونده در تجدیدنظر موجود بود که عدد بالایی بود و اگر به صورت عادی رسیدگی می‌شد حدود 4 سال طول می‌کشید.

وی تصریح کرد: در این خصوص اقدام فوق‌العاده انجام شد و قضاتی قبول زحمت کردند و از 1130 پرونده تجدید نظر این تعداد به روز شد و تا پایان سال 94 به 42 پرونده رسید.