انتقال شرکت های آلاینده محیط زیست از محله خلیج فارس شمالی/ جمع آوری معتادین از باغات  و زمین های بی دفاع محله سعید آباد

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله خلیج فارس شمالی (منطقه 18)، گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مواردی از قبیل نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور افزایش تعداد مخازن زباله در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در سطح محله، شستشو و لایروبی انهار محله به ویژه انهار سرپوشیده و پیش بینی احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موضوعات اشاره شده موارد دیگری از جمله ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معابر به ویژه دستفروشان و کارگاه ها و واحدهای صنعتی اعم از شرکت های شن و ماسه سازی فربت و شن نما، احداث میدان میوه تره بار در سطح محله، تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر، جابه جایی و انتقال تیرهای برق مزاحم در پیاده روها، تسریع در انتقال شرکت هایی همچون فربت و شن نما که آلودگی های زیست محیطی در محدوده بافت مسکونی ایجاد کرده اند و بررسی امکان احداث فضای سبز در زمین های مذکور و اقدام لازم به منظورجمع آوری، هدایت و انتقال آبهای سطحی  جهت جلوگیری از تجمع آبهای سطحی به هنگام بارندگی در زیر پل ها و زیرگذرهای بلوار خلیج فارس، خیابان فربت، نواب و لاله در حوزه خدمات شهری در دست پیگیری است.

ساماندهی تردد تریلرها و خودروهای سنگین

پیرهادی اظهار کرد: اعضاء شورایاری محله خلیج فارس پیشنهادانی را در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک مطرح کرده اند که از آن جمله می توان به ساماندهی تردد تریلرها و خودروهای سنگین مربوط به انبارهای عمومی گمرک شهریار از بلوار خلیج فارس به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک، نصب علائم عمودی ترافیکی و راهنمایی مسیر در مکان های مورد نیاز در سطح محله اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: امکان تخصیص خط اتوبوسرانی به منظور ایجاد دسترسی به متروی صادقیه، آزادگان و نعمت آباد، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و تعویض وسایط نقلیه فرسوده، امکان جانمایی ایستگاه تاکسیرانی مناسب واقع درابتدای ورودی به بلوار خلیج فارس از بزرگراه فتح و امکان اجرای کامل طرح تعریض بلوار خلیج فارس واصلاح هندسی ورودی های بلوار خلیج فارس، ابتدای خیابانهای 20 متری سینا، 12 متری نواب و فربت از بزرگراه فتح- تقاطع بلوار خلیج فارس و خیابان رهنما- پل زیرگذر عابر پیاده زیر خط راه آهن واقع در ورودی بلوار خلیج فارس نیز در دست پیگیری است.

بازگشایی پل زیرگذر خیابان 20 متری سینا

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران ضمن اشاره به ترمیم  و لکه گیری روکش آسفالت پل زیرگذر تعریض شده خیابان فربت، افزود: امکان بازگشایی پل زیرگذر خیابان 20 متری سینا، رنگ آمیزی و زیباسازی معابر، جداول، نرده ها، پل ها وامکان ایجاد خط کشی های محور راهنمایی و نصب علائم ترافیکی در پل زیرگذر تعریض شده خیابان فربت، ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی مناسب در مقابل بیمارستان شهید فیاض بخش و امکان زیرزمینی شدن خط راه آهن (مسیر تهران- تبریز) عبوری از محله خلیج فارس شمالی با توجه به مشکلات پیش آمده برای اهالی محدوده از دیگر مواردی است که در حوزه عمران در دست بررسی است.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و اجتماعی محله خلیج فارس گفت: در این زمینه پیشنهاداتی از جمله امکان احداث مجموعه های ورزشی چند منظوره در سطح محله، احداث مسجد در محدوده شمالی محله، امکان احداث کتابخانه، سینما، سالن اجتماعات و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد و توزیع مواد مخدر در سطح محله در دست پیگیری است.

راه اندازی خانه بهداشت در محله خلیج فارس شمالی

به گفته پیرهادی، بازپیرایی و زیباسازی نماهای قدیمی بناهای موجود در سطح محله نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: راه اندازی خانه بهداشت، سلامت و مشاوره در سطح محله، احداث داروخانه شبانه روزی از دیگر مواردی هستند که به دستگاه های مربوطه ارجاع داده شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استقرار بیمارستان شهید فیاض بخش در محله خلیج فارس شمالی بیان کرد: با توجه به مراجعتی که به بیمارستان می شود و عدم حضور پلیس راهور در سطح محله و نبود کنترل و نظارت بر تردد خودروها و توقف ممنوع در سطح خیابانها و کوچه ها مخصوصاً در خیابان 20 متری سینا مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که می طلبد به این موضوع توجه شود.

وی به موسسات آموزشی قرآنی و حمایت از موسسات موجود در سطح محله اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه حمایت های لازم صورت گیرد.

پیرهادی بیان کرد: جهت امنیت بیشتر شهروندان و همچنین جلوگیری از توزیع مواد مخدر، سرقت و جمع آوری مزاحمت های اجتماعی از سوی برخی از اراذل و اوباش، نیروی انتظامی باید حضور پررنگ تری در محل داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از بررسی احداث فروشگاه، پاساژ و موسسات آموزشی، ورزشی و فرهنگی با مشارکت سرمایه داران محلی خبر داد و گفت: اعضای شورایاری در خصوص تغییر نام محله به یکی ازاسامی پیشنهادی(تهرانسر جنوبی، سینا، تهران ساحل) را مطرح کرده اند که این موضوع در دست بررسی است.

*محله سعید آباد ( منطقه 18)

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران درباره وضعیت محله سعید آباد واقع در منطقه 18 ، بیان کرد: به منظور تسریع در احداث بوستان و فضای سبز واقع در انتهای هشت متری دوم باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند خشک و تر، افزایش تعداد مخازن زباله و استقرار کانکس غرفه بازیافت در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در سطح محله، شستشو و لایروبی انهار محله به ویژه انهار سرپوشیده و امکان راه اندازی  بازارهای محلی(روزبازار) در مکانی مناسب در سطح محله از دیگر موارد قابل بررسی در حوزه خدمات شهری محسوب می شوند.

اجرای تمهیدات ترافیکی در محله سعید آباد

پیرهادی به پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاری محله سعید آباد در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: در این بخش ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی به منظور منع تردد و پارک خودروهای سنگین در خیابان سعیدآباد به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک، ساماندهی و افزایش خطوط اتوبوسرانی، امکان تخصیص خط ایستگاه تاکسیرانی مناسب در سطح محله، سنگ فرش کردن معابر، پیاده روها و بوستان های محله به ویژه  پیاده روهای پارک کارگر مد نظر است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بررسی امکان بازگشایی و رفع انسداد خیابان 12 متری پاسداران به ابراهیم آباد، به منظور ایجاد دسترسی محلی ساکنین، امکان رفع انسداد و ایجاد هفت متری سوم و تعریض و بازگشایی ازمحدوده ی کوچه شهریور تا اردیبهشت از دیگر مواردی است که در حوزه عمران پیگیری می شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: افزایش سرانه های ورزشی و فرهنگی یکی از برنامه های مدیریت شهری است و در همین زمینه در محله سعیدآباد نیز پیشنهاداتی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به بررسی امکان احداث مجموعه های فرهنگی- ورزشی چند منظوره، احداث کتابخانه و سالن مطالعه در سطح محله، ساماندهی باغ های محله سعیدآباد به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در محله به ویژه بزه کاری و تجمع معتادین در این مکان ها و احداث ساختمان سرای محله و دفتر شورایاری به منظورارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بیشتر به شهروندان محله اشاره کرد.

وی ادامه داد: شورایاری محله درخواستی را در خصوص راه اندازی درمانگاه، خانه بهداشت، سلامت و مشاوره در سطح محله داشته اند که این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع شده است.