دلیل هجمه به دستگاه قضایی از زبان آقای سخنگو

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره میزان رضایت از عملکرد قوه قضائیه اظهار داشت: در حال حاضر قطعا ما از عملکرد خود رضایت 100 درصد نداریم و حتما باید بیشتر تلاش کنیم ولی من از شما و همه مردم می‌خواهم بپرسم که قوه قضائیه در سال‌های اخیر با چه کسانی برخورد کرده و چه مفسدانی را تحت تعقیب قرار داده که این هجمه‌های سنگین از سوی شبکه‌های ضدانقلاب، تریبون‌های مختلف و حتی برخی افراد داخلی علیه قوه قضائیه صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه قوه قضائیه در سال‌های اخیر با همه توان با همه اشکال فساد مالی بدون قراردادن حریم خاصی برای صاحبان قدرت و ثروت برخورد کردند.  لذا شما ملاحظه‌کنید که این هجمه‌های سنگین چرا و از طرف چه کسانی علیه قونه قضائیه شکل می‌گیرد. 

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: این هجمه‌ها عمدتا به خاطر برخوردهای جدی و قاطع دستگاه قضا با مفسدین مالی، سیاسی و فرهنگی است.  شما نگاه کنید حتی در پرونده‌های یکی‌دوماه اخیر پرونده‌های سنگین و بزرگی از جمله پرونده‌ بانک‌های سرمایه، ملت، تجارت، صندوق ذخیره فرهنگیان، شهرداری و حقوق‌های نجومی در دستگاه قضا تشکیل شده و حتی طی این مدت قوه قضائیه با بدهکارانی که 5، 7  و چند هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داشتند، برخورد شد که متاسفانه من از بردن نام‌شان معذورم. ولی کسانی که این فشارها را وارد می‌کنند باید بدانند که ما براساس تعهدی که به مردم و نظام داشته و داریم مرعوب این فضاسازی‌ها و فشارها نمی‌شویم. 

محسنی‌اژه‌ای با انتقاد از اظهارات اخیر یکی از مسئولان دولتی در شیراز مبنی بر اینکه گفته بود «اینجا از حاکمیت قانون خبری نیست» گفت: متاسفانه حتی در یکی دو روز اخیر نقل قولی از یکی از مدیران دولتی در شیراز شنیدم که گفته بود اینجا از حاکمیت قانون خبری نیست در حالی که این فرد پیش از این خودش در دستگاه قضا بوده و حتی در مراحل قانون‌گذاری نیز حضور داشته است لذا چطور می‌شود یک فرد از دولت بیاید و چنین حرفی را بزند که انشالله این نقل قولی که به من رسیده دروغ است چرا که اگر درست باشد این حرف یک جفا به دستگاه قضایی و نظام است. 

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر جرم بودن استفاده از رسانه‌های ضدانقلاب در انتخابات پیش رو گفت: قطعا اینکه فرد یا افرادی بخواهند از شبکه‌های ضدانقلاب به صورت ابزاری استفاده کنند جرم است کما اینکه استفاده از پول ضدانقلاب نیز جرم بوده چرا که مگر می‌شود یک شبکه ضدانقلاب و معاند حرفی به صلاح مردم بزند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چرایی عدم ایجاد سامانه‌ای برای انتشار آنلاین آرای احکام مراجع قضایی که در قانون پنجم به آن تاکید شده بود گفت: یکی از عوامل اصلی عدم اجرایی شدن این امر عدم تامین بودجه لازم است و متاسفانه هنوز زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن این امر در برخی شهرستان‌ها فراهم نیست.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ادعای مدیرعامل بانک سرمایه مبنی بر اتمام مهلت پرداخت معوقات بانکی در پایان وقت اداری امروز گفت: در پرونده بانک سرمایه هنوز قرار نهایی برای متهمان صادر نشده و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد کما اینکه برای برخی افراد این پرونده اتهامات جدیدی مرح شده است البته برخی از بدهکاران این بانک مدعی شده بودند که حاضرند بدهی خود را بپردازند که بازپرس پرونده نیز از این موضوع استقبال کرد ولی در حال حاضر من در مورد مهلت مذکور اطلاع خاصی ندارم.