نصب دیوارصوتی در بزرگراه شهید تندگویان/ تعیین تکلیف زمین های بایر در محله شهید کاظمی

به گزارش افکارنیوز؛ محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله خانی آباد جنوبی (منطقه 19) تصریح کرد: امکان ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم، بازپیرایی و تجهیز بوستان های شقایق و بهشت، اصلاح و بهبود فضاهای کناری انهارو درخچه ها، نصب و تکمیل سیستم روشنایی بوستان شقایق، امکان افزایش مخازن جمع آوری پسماند در محله، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند از حوزه سلامت در دست بررسی است.

نصب پل عابر پیاده مکانیزه از میعاد شمالی به میعاد جنوبی

وی درباره وضعیت حمل و نقل و ترافیک و عمران محله خاطر نشان کرد: در این حوزه نیز مواردی از جمله امکان نصب پل عابر پیاده مکانیزه ازمیعاد شمالی به میعاد جنوبی، احداث خروجی از خیابان میثاق جنوبی به بزرگراه آزادگان، تسریع در احداث پایانه اتوبوسرانی میدان بهشت، لکه گیری و روکش کامل آسفالت و حذف ناهمواری های خیابان ها و معابراصلی و کوچه ها، امکان احداث پارکینگ طبقاتی در محله با مشارکت بخش خصوصی و اقدام لازم در خصوص ایجاد روشنایی پل روگذر شهید علی محمد زاده (تقاطع غیر همسطح میثاق جنوبی به میثاق شمالی) در دست پیگیری است.

به گفته پیرهادی ،پیش بینی و نصب دیوارصوتی در بزرگراه شهید تندگویان مشرف به شهرک بستان در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله خانی آباد جنوبی نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که از آن جمله می توان به احداث مجموعه های تفریحی و ورزشی در بوستان شقایق، از جمله بهره برداری از دریاچه بوستان، ساخت زمین اسکیت، توسعه تجهیزات ورزشی، افزایش فضای بازی کودکان، ساخت آلاچیق، آبخوری، پیش بینی احداث فرهنگسرا در بوستان شقایق، احداث دارالقرآن در سطح محله، احداث سالن آمفی تأتر در بوستان شقایق اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به درخواست شورایاری در خصوص میزبانی از دو شهید گمنام دربوستان شقایق اشاره کرد و گفت: این موضوع با سازمان مربوطه در دست بررسی است.

وی بیان کرد: احداث استخر سرپوشیده در محله، تسریع در احداث ساختمان سرای محله، احداث، مرمت و نوسازی مساجد، احداث سوله بحران در محله،   تسریع در روند اجرایی آماده‌سازی و تکمیل زمین چمن مصنوعی، مساعدت مضاعف در خصوص حمایت مالی و معنویی از مساجد از دیگر مواردی است که قابل بررسی است.

پیرهادی بیان کرد: استقرار کانکس نیروی انتظامی به منظورامنیت بیشتر شهروندان از سوی شورایاران مطرح شده که این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است.

*محله شهید کاظمی( منطقه 19)

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به وضعیت محله شهید کاظمی در منطقه 19 اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت، پیش بینی احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله بویژه محدوده پشت مدرسه الغدیر به متراژ تقریبی دو هکتار که نقطه مشترک سه شهرک احمدیه، رجایی و ابوذرمی باشد، تعمیر و بهسازی ورودی کانال جوی آب واقع در انتهای شهرک ابوذر و ساماندهی و انتقال مشاغل و صنایع مزاحم و عاملین سد معابر محله بویژه یکشنبه بازار، واقع در محوطه سالن ورزشی شهید کاظمی در دست بررسی است.

تعریض و بازپیرایی معابر

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه عمران محله شهید کاظمی پیشنهاداتی از سوی اهالی و شورایاران مطرح شده که از آن جمله می توان به امکان احداث میدان در تقاطع خیابان ورامینی و سهیل، پیش بینی احداث ورودی وخروجی از بلوار شقایق به خیابان گلها در شهرک های شهید رجایی و احمدیه، تعریض و بازپیرایی معابر بویژه خیابان مواصلاتی ما بین میدان ثارالله و شهرک احمدیه و سید احمد خمینی، احداث پایانه اتوبوسرانی در انتهای شهرک احمدیه، امکان احداث خیابان 16 متری از شهرک سید احمد خمینی به سمت شهرک شهید رجایی وترمیم و لکه گیری روکش آسفالت سطح معابرمحله اشاره کرد.

احداث دارالقرآن

وی با اشاره به افزایش سرانه ورزشی و فرهنگی در سطح محله گفت: برای این موضوع احداث دارالقرآن درزمین مورد تملک شهرداری در ضلع جنوبی میدان ثارالله، احداث فرهنگسرا در سطح محله و تجهیز ساختمان سرای محله در دست بررسی است.

پیرهادی بیان کرد: تعیین تکلیف زمین های بایر موجود در سطح محله شهید کاظمی از مواردی است که به طور جدی پیگیری می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاران محله شهید کاظمی، تلاش می شود اعتبارات مورد نیاز برای موارد مطرح شده پیش بینی شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: جهت هوشمند سازی مدارس الغدیر و میرمیران به منظور ارتقاء سطح آموزشی وعلمی دانش آموزان بایستی وزارت آموزش و پرورش ورود جدی را داشته باشد.