راهکار بندپی برای زندگی بهتر در دوران سالمندی
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در کارگاه آموزش کاربردی روش‌های اجتماع محور در عملیاتی نمودن طرح ها و برنامه‌ها توسط بنیاد فرزانگان که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: سالمندی یک پدیده فیزولوژی است و سراغ همه می‌آید، خوشبختانه با ارتقای سطح بهداشت امید به زندگی در کشور به 80 سال رسیده است و کشوری موفق است که برای دوره سالمندی خود برنامه ریزی داشته باشد.
 
وی افزود: دوره بازنشستگی می تواند یک پنجم عمر یک انسان را شامل شود و فرد در این دوره از زندگی خود می تواند فرصت های فراوانی را برای جامعه خود ایجاد کند، زیرا تجربه زیادی دارد.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه شاخص های دیده بانی سالمندی در کشور ما مطلوب نیست، گفت: امنیت روانی، ایجاد محیط امنیت ساز چه از نظر روحی و چه از نظر محیطی و بهبود شرایط محیط از نظر حمل و نقل عمومی باید برای یک سالمند تهیه شده باشد تا افراد سالمند بتوانند به راحتی در جامعه حضور داشته باشند.
 
محسنی بند پی با بیان اینکه یکی از راهکارها برای زندگی بهتر در دوره سالمندی این است که حضور افراد را در جامعه روان کنیم، تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی مرجع و شناخته شده می تواند به صورت تخصصی برای سالمندان کار کند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل دبیرخانه شورای عالی سالمندی را به این سازمان سپرد.
 
وی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه تلاش کردیم هرچه بیشتر برای پوشش مشکلات دوره سالمندی توجه و کار کنیم.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: انزواع طلبی، ندیدن حمایت‌های نهادها توسط سالمندان از جمله آسیب های روانی است که بر سالمندان چیره می شود و ما به این نتیجه رسیده ایم که برخی از مشکلات را می توانیم با اجتماعی کردن مسأله حل کرد و تمام کارها با پول حل نمی شود.
 
محسنی بندپی گفت: امروز تعداد افراد زیر 15 سال و بالای 60 سال با هم برابر است و باید برای این دو گروه برنامه ریزی داشته باشیم.
 
وی افزود: 38 بنیاد فرزانگان در 26 استان تشکیل شده است.
 
محسنی بند پی در جمع خبرنگاران در رابطه  با اقدامات سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه گفت: قانون برنامه ششم توسعه و بودجه کشور در سال 96 یک نگاه ویژه به آسیب‌های اجتماعی دارد و وجه تمایز آن نسبت به قوانین سال‌های گذشته این است که نگاه تخصصی و ویژه ای به آسیب های اجتماعی و مسایل اجتماعی دارد.