تشکیل سازمان گردشگری با شرط درآمدزایی/ به عائله شهرداری اضافه نمی شود

گروه اجتماعی- رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری به معنی اضافه شدن عائله آن نیست عنوان کرد: تشکیل این سازمان باید با نیروهای موجود و به گونه ای باشد که تامین درآمدها بر عهده خود سازمان باشد.

عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز  با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای تبدیل ستاد گردشکری به سازمان گردشگری اظهار کرد: امروز در دنیا موضوع گردشگری  و توریست، یکی از مهم ترین راه ها برای زنده کردن اقتصاد شهر و در نتیجه چرخه اقتصادی کشورها است.

وی با اشاره به این که از گذشته گردشگری در قالب یک ستاد در سازمان رفاه شهرداری فعال بوده است، عنوان کرد: شهرداری با ارایه لایحه ای تقاضا کرد که شورای شهر تهران با ارایه مصوبه ای این ستاد را گسترش داده و تبدیل به ستاد کند.

ناصحی با اشاره به این که تلاش ما برای کمک به توسعه گردشگری است، گفت: ممکن بود با توجه به جوِ موجود لایحه تبدیل ستاد گردشگری به یک سازمان رای نیاورد. لذا لایحه مربوط به آن پس گرفته شده تا ایرادهای آن برطرف شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود 2 تا 3 هزار اثر فرهنگی- تاریخی در شهر تهران عنوان کرد: بسیاری از این آثار برای شهروندان تهرانی نیز ناشناخته است. لذا شهرداری تهران در نظر دارد بتواند با ایجاد سازمان گردشگری نیرو و امکانات لازم برای معرفی درست پایتخت به گردشگران داخلی و خارجی را داشته باشد.

ناصحی با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای کوچک سازی و چابک سازی سازمان، تاکید کرد: نمی خواهیم دیگر به عائله شهرداری اضافه کنیم و با ایجاد ساختاری جدید ضمن افزایش نیرو، بودجه بیشتری را از شهر هزینه کنیم لذا اگر قرار باشد این سازمان تشکیل شود باید با نیروهای موجود انجام شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر این که قطعا صدور مصوبه تشکیل سازمان گردشگری به معنی در نظر گرفتن ردیف بودجه برای آن است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی برای اداره شهر باید به این نکته توجه کرد که طراحی ساختاری این سازمان باید به صورت درآمدزا باشد به این معنی که این سازمان که در بخش پر درآمدی از نظر اقتصادی نیز قرار دارد، خودش هزینه هایش را تامین کند تا باری بر دوش شهرداری اضافه نشود. یکی از دلایل بازگرداندن لایحه شهرداری در این حوزه نیز همین امر بود.

لیلا موسوی نسب