از نرم افزار کارپینو برای حمل و نقل استفاده کنید
مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح و بهربرداری از پایانه خط 4 مترو که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امسال در آستانه تکمیل خطوط  8گانه مترو به طول 300 کیلومتر هستیم و متروی تهران جزء 10 مترو برتر و بزرگ جهان است.
 
وی افزود: برای کاهش سر فاصله قطارها و ارایه سرویس بهتر به مردم لازم است در ابتدا و انتهای هر خط یک پایانه نگهداری احداث شود و به همین دلیل پایانه کلاهدوز در زمینی به مساحت 20 هزار متر مکعب احداث شد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در این پایانه 13 کیلومتر ریل و 23 سوزن وجود دارد، افزود: همچنین در این پایانه برج مراقبت برای کنترل قطارها، 4 سکو برای سرویس دهی و 16 سکو برای استراحت قطارها با هزینه 200 میلیارد تومانی احداث شده است.
 
وی افزود: از هر ایستگاه مترو 100 سال می توان بهربرداری کرد به شرط آن که به مسأله تعمیر و نگهداری توجه شود.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: کار تعمیر و نگهداری از هر 20 کیلومتر مترو برای 180 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند.
 
حسینی با بیان اینکه در انتهای سال خطوط 6، 7 و 8 تکمیل می شود، تصریح کرد: این به این معنی است که احداث 100 کیلومتر مترو با 70 ایستگاه همراه است که معادل 56/6 متروی احداث شده تا به امروز است.
 
وی در رابطه با زمان بهربرداری از مترو فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: این ایستگاه هفته آینده با حضور شهردار به بهره‌برداری می رسد اما با وزارت راه در مواردی از جمله ایمنی دچار مشکل شدیم که در هر صورت شهرداری حکم قضایی را دریافت کرده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متروی تهران محدود به مناطق 22گانه نیست و بار ترافیکی شهر در صبح از غرب و جنوب غرب از جمله اسلامشهر، کرج و شهر قدس آغاز می شود و در آینده بار ترافیکی شهر پردیس هم به آن اضافه می شود و ما باید از همین امروز به فکر آن باشیم و باید خطوط مترو به این مناطق متصل شود.
 
حسینی با بیان اینکه در نظر داریم مترو به شهرهای حومه ای با 40 کیلومتر فاصله متصل شود، تصریح کرد: با اتصال خط 3 به اسلامشهر حدود 355 نفر از خدمات استفاده می کنند.
 
وی افزود: اتصال مترو به شهر ورامین هم در آینده در دستور کار است.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران در رابطه با استفاده از نرم افزارها در سیستم حمل و نقل گفت: در این رابطه چند مسأله مطرح است که یکی از آن‌ها بحث امنیت مردم و منطق اقتصاد است.
 
حسینی افزود: باید امینیت مردم در استفاده از این سرویس ها تامین شود و بحث دیگر وجود سرورهای این نرم افزارها در خارج از کشور است که اطلاعات مردم به خارج از کشور منتقل نشود.
 
وی گفت: نخستین نرم افزاری که توانست مجوز تاکسیرانی را دریافت کند، نرم افزار کارپینو است که هفته گذشته 2 هزار و 500 تاکسی به این سرویس اضافه شد و 12 هزار و 500 تاکسی دیگر در نوبت هستند و وجود رانند زن و تاکسی‌های ون هم در این نرم افزار در نظر گرفته شده است و شهرداری هیچ مسئولیتی جز اتصال مشتری با خدمت رسان ندارد و در بحث هزینه ما سقف قیمت ها را تعیین می کنیم و حداقل با خود شرکت ارایه دهنده خدمات است.