درخواست پرستاران از دولت آینده چیست؟

دکتر زینب فدایی گفت: خواسته جامعه پرستاری از دولت جدید در درجه اول برقراری عدالت در وزارت بهداشت است به این معنی که برقراری عدالت منصفانه در پرداختی ها، تخصیص امکانات و...، است زیرا به جز پزشکان پرداختی بین تیم درمان عادلانه نمی باشد و می توان گفت حتی در بین پزشکان نیز این بی عدالتی وجود دارد.

وی خاطر نشان شد: از رئیس جمهور آینده خواستاریم که عدالت همه جانبه را در بین تیم درمان و وزارت بهداشت برقرار نماید این نه تنها خواسته پرستاران بلکه خواسته تمامی تیم سلامت و خواسته جامعه است، زیرا پزشکان با این مبالغ دریافتی ها تافته جدابافته از مردم شده اند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: دومین خواسته پرستاران وزیر غیر پزشک است زیرا هیچ لزومی ندارد که وزیر بهداشت پزشک باشد، بلکه باید شخصی باشد که مدیر و صاحب نظر در نظام سلامت باشد، شاید پزشکی دارای تمامی خصوصیات لازم برای مدیریت باشد اما چون ذی نفع بوده به روند پزشک سالاری در وزارت بهداشت ادامه خواهد داد.

وی افزود: از دولت دوازدهم انتظار داریم سسیستم پزشک سالار را از وزارت بهداشت ریشه کن کند و عدالت را برقرار نماید و قوانین مصوب پرستاری از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، قانون ارتقاء بهره وری که ناقص اجرایی شده است، قانون مشاغل سخت و زیان آور بودن شغل پرستاری که براساس آن پرستاران با ۲۰ سال سابقه می توانند بازنشسته شوند، اجرایی شود.

فدایی یادآور شد: از دیگر خواسته های پرستاری تامین معیشت و امکانات رفاهی تیم سلامت است زیرا معیشت و امکانات پرستاران و مابقی تیم درمان با پزشکان متفاوت بوده و باید تامین شود.