احداث مراکز فرهنگی در محله طرشت/ نصب دیوار صوتی در بزرگراه یادگار امام (ره) در محدوده محله ایوانک

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در بازدید از محله طرشت واقع در منطقه 2 گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مواردی از جمله نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و تعبیه مخازن مخصوص جهت تفکیک پسماندهای تر و خشک و نیز تفکیک پسماند مشاغل مزاحم اعم از روغن خودرو و ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر اعم از مشاغل مکانیکی ،تعمیرات اتومبیل، کارواش و نجاری در سطح محله در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر حفظ و نگهداشت باغات موجود در محله از جمله آبیاری آنها، بیان کرد: در این زمینه نیز با سازمان پارک ها رایزنی ها صورت گرفته است.

*جابه جایی تیرهای برق در محله طرشت

پیرهادی افزود: جابه جایی تیرهای برق واقع شده در وسط معابر ناشی از عقب نشینی های انجام شده در سطح محله، تأمین روشنایی معابر سطح محله از جمله بلوار شهید صالحی از ابتدای میدان سماء تا بزرگراه محمدعلی جناح و امحاء حیوانات موذی اعم از موش در سطح جوی های محله سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاری مطرح شده که اعم آنها عبارتند از تخصیص خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح محله، نصب چراغ راهنمایی در میدان تیموری و سه راه طرشت، اصلاح هندسی مسیر خروجی خیابان صالحی به بزرگراه جناح به منظور کاهش بار ترافیکی، احداث پل روگذر از خیابان شهید گلاب به خیابان شهید تیموری از روی بزرگراه شهید شیخ فضل اله نوری به منظور کاهش بار ترافیکی پل زیرگذر طرشت، که این موارد در دست بررسی قرار دارد.

*اصلاح هندسی پل زیرگذر محله طرشت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اصلاح معابر، احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله با مشارکت بخش خصوصی، بازگشایی کوچه بهار به کوچه صالحی به منظور سهولت تردد ساکنین کوچه آزاده غربی، ساماندهی و اصلاح هندسی پل زیرگذر محله طرشت، بازگشایی پل زیرگذر عابر واقع در ضلع شمال شرقی میدان آزادی، اصلاح خط کشی معابر سطح محله و ساماندهی خطوط تاکسی برای مترو طرشت سایر مواردی است که در حوزه عمران پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مواردی در دست پیگیری است که از آن جمله می توان به احداث فضاهای ورزشی چند منظوره در سطح محله، احداث زمین چمن مصنوعی، تجهیز ساختمان سرای محله، احداث مراکز فرهنگی و اجتماعی در زمین های بایر در سطح محله، ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از حضور معتادین در بعضی از باغات محله ، بوستان میدان سماء ونصب تمثال شهداء بر معابر و کوچه های بنام شهدای محله اشاره کرد.

پیرهادی با اشاره به درخواست اعضای شورایاری و هیئت امنا مبنی بر بازنگری در طرح تفصیلی محدوده مورد نظر، تصریح کرد: این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اهالی محله طرشت درخواست در تسریع و تکمیل عملیات به منظور اتصال به سیستم شبکه فاضلاب شهری، احداث مدارس دولتی پسرانه و دخترانه در سطح محله به ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم و همچنین گشت های انتظامی و برخورد پلیس با افراد مشکوک و ناشناس حوالی بوستان میدان سماء را مطرح کرده اند که این موارد به دستگاه های مربوطه ارجاع شده است.

*محله ایوانک – منطقه 2

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص محله ایوانک واقع در منطقه 2 بیان کرد: در حوزه سلامت، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و رفت و روب معابر، احداث ایستگاه آتش نشانی در دست بررسی است.

وی گفت: اعضاء شورایاری محله ایوانک درخواست هایی را در در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک از جمله  نصب حائل صوتی در بزرگراه یادگار امام (ره) حد فاصل مسیرهای منتهی به محله، ساماندهی ترافیکی خیابان زرفشان و نیز معابر منتهی به مدارس سطح محله به ویژه در ساعات تعطیلی مدارس، تسریع در عملیات عمرانی احداث مترو در سطح محله، ترمیم و لکه گیری معابر و پیاده روهای سطح محله و اصلاح هندسی پیاده روهای خیابان زرافشان شمالی داشته اند که این موارد در دست پیگیری است.

*احداث مسجد صاحب الزمان (عج)

پیرهادی گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی همچنین احداث فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی، احداث مسجد صاحب الزمان (عج) در محله.  نوسازی و تجهیز ساختمان سرای محله در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران داد: نظارت مضاعف بر فعالیت های اداری و مسکونی در سطح محله و جلوگیری از ادامه آن در واحدهای مسکونی از جمله واحدهای تجاری مهستان در خیابان ایوانک غربی و ساختمان ایرانیان و نظارت مستمر بر نحوه ساخت و ساز در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب از حیث رعایت سطح اشغال و تراکم از جمله مواردی است که به طور جدی پیگیری می شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اهالی محله ایوانک درخواست استقرار مأموران نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از فروش مواد مخدر، معتادین ، جیب بری و سرقت های منازل و همچنین نوسازی خطوط مخابراتی سطح محله را داشته اند که این موارد به سازمان های مربوطه ارجاع شده است.

وی گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 227 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.