سیاسی کاری در شوراها نتیجه معایب قانون انتخابات است/ بررسی این قانون در کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران

گروه اجتماعی- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از بررسی قانون انتخابات شوراها در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این قانون باید توسط دستگاه های مرتبط اصلاح شود زیرا بخش عمده ای از سیاسی کاری در شوراها به قانون موجود در این حوزه مرتبط است.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز  با اشاره به اثر پذیری شوراهای شهر و نیز شهر ها از قانون انتخابات کشور عنوان کرد: بررسی های مفصلی که در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در دوره چهارم انجام و قوانین ناسخ و منسوخ نیز در حوزه انتخابات نیز بررسی شده است.

وی ادامه داد: این اقدام، بسیار ارزشمند است که به دلیل مقارن شدن آن با اواخر دوره چهارم به خوبی مورد بهره برداری قرار نگرفت.

تقی پور با اشاره به این که مخاطب مطالعه قانون انتخابات شوراهای شهر در کمیسیون نظارت و حقوقی، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان ها است، گفت: ما نیاز به اصلاح، تنقیح و خلاصه سازی قوانین بالا دستی داریم تا بتوانیم خلاء های قانونی در قانون انتخابات را رفع کنیم.

وی تاکید کرد:مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استان ها باید اصلاحات لازم را در این حوزه انجام دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان با اشاره به این که بخش عمده ای از ایجاد فضای سیاسی در شوراها به قانون موجود در این حوزه مرتبط است، تاکید کرد: لذا ضمن این که اعضای شوراها باید با رفتار خود شائبه سیاسی کاری در شوراها را برطرف کنند، نهادهای مسئول اصلاحات لازم در قوانین را به منظور هدایت شوراها در خدمت رسانی بیشتر به شهرها و روستاها باید انجام دهند.

 

لیلا موسوی نسب