چهل و ششمین شماره هفته نامه «شهر امید» منتشر شد

این هفته‌نامه که اولین نشریه تخصصی خیریه‌های کشور است، در چهل و ششمین شماره‌اش در مصاحبه‌ای اختصاصی با مدیرعامل موسسه «سرای احسان» که تنها موسسه مردم‌نهاد نگهداری از بیماران اعصاب و روان مزمن در کشور است از عدم وجود قانون در حمایت از سلامت روان، عدم حضور بیمه‌ها و کم لطفی سمن‌ها در حمایت از این بیماران می‌گوید. 

علیرضا طاهری در این مصاحبه عنوان می‌کند:«خیلی‌ها برای بازدید به سرای احسان می‌آیند و تنها نتیجه‌ای که ما می‌گیریم یک کلمه «نچ‌نچ» است و دست روی دست کوفتن که ای وای کاش ما دو سرای احسان داشتیم که اینگونه خدماتی را به مردم می‌داد. هیچ‌وقت یک مسئول نیامده که بگوید مسئولیت اجتماعی من در ارتباط با بحث سلامت روان چیست؟»

همچنین این هفته‌نامه در صفحه سلامت خود، روایت زندگی توفیق موسیوند، مخترع قلب مصنوعی را با تیتر «چوپانی که قلب مصنوعی را تپنده کرد» دارد. 

گره سبز محیط زیست و سمن‌های خیریه، عنوان گفت‌و‌گویی است با دبیر جمعیت «میهن سبز» که با برگزاری تورهای طبیعت‌گردی به دنبال آگاهی دادن در حفظ محیط زیست هستند. مصاحبه با سیروس همتی، سفیر مبارزه با مواد مخدر و همچنین مصاحبه با کارآفرین و بنیانگذار کسب و کار آنلاین «نظربازار» از مطالب خواندنی این شماره است.