یک گزینه قدرتمند درمانی برای پوست

ویتامین E، و یا آلفا توکوفرول، یک ماده مغذی ضروری موجود در مواد غذایی مانند آجیل، تخم مرغ، روغن زیتون و سبزی های برگ سبز دار مانند اسفناج است. در حالی که بسیاری از ما مقدار مورد نیاز از این و سایر مواد مغذی از طریق رژیم غذایی مان دریافت می کنیم، ممکن است در زمانی، لازم باشد سطح ویتامین E را از طریق استفاده از یک مکمل غذایی افزایش دهیم.
شما همچنین می توانید از مزایای این ویتامین به ویژه با استفاده از یک کرم، پماد یا روغن حاوی آن طور مستقیم به پوست بهره مند شوید. مطالعات علمی نشان داده اند که استفاده از محصولات حاوی ویتامین E می تواند فواید سلامتی متعددی، از جمله چندین مزایای خاص برای پوست تان داشته باشد. به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک عنصر در محصولات مراقبت از پوست گنجانده شده است. آن می تواند به خصوص هنگامی که در ترکیب با آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C استفاده می شود، موثر واقع شود.

دقیقا ویتامین E چگونه به پوست شما کمک می کند؟

ویتامین E از چندین راه مختلف به نفع پوست عمل می کند. اثر ابتدایی آن به عنوان یک آنتی اکسیدان، برای مبارزه با ساختار رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و قرار گرفتن در معرض آلاینده های معمول دیگر است. رادیکال های آزاد سلول هایی اند که حاوی مقدار ناهمواری از اتم هستند. آنها برای مبارزه با این عدم تعادل تلاش به سرقت اتم از سلول های سالم در بدن می کنند. در نتیجه، مانع عملکرد طبیعی بدن مانع و عفونتهای متعددی را ایجاد می کند. آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E برای خلاص شدن بدن از رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب های بعدی که آنها فعالیت می کنند.
گذشته از خواص آنتی اکسیدانی آن، ویتامین E همچنین دارای خواص ضد التهابی است.  ترکیب این دو مقدار موثر ترین عامل در مبارزه با نشانه های طبیعی پیری است. در واقع، دانشمندان ثابت کرده اند که ما مقداری ویتامین E را با افزایش سن از دست می دهیم، که تصور می شود  به توسعه خطوط ریز، چین و چروک و لکه های سن کمک می کند. با استفاده از محصولات حاوی ویتامین E، پس از آن، ممکن است به بازگشت این روند و بهبود سلامت کلی پوست کمک کند.

کدام بیماری های پوستی خاص را درمان می کند؟

در حالی که استفاده اولیه از ویتامین E است برای کمک به جلوگیری از آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید و برای جلوگیری از خطوط و چین و چروک ناشی از افزایش سن است، همچنین می تواند برای درمان بیماری های خاص دیگر، از جمله آکنه، آفتاب سوختگی، لکه های پیری مورد استفاده قرار گیرد ، و به منظور کاهش ظاهر علائم کشش و زخم و همچنین ترویج بهبود زخم استفاده شود. هر چند دوز ۶۰۰ واحد آلفا توکوفرول روزانه به مدت ۶۰ روز می توان به صورت خوراکی برای درمان اگزمای آتوپیک مصرف شود، برای بسیاری از مسائل مربوط به پوست ، درمان موضعی موثرتر است.
استفاده از کرم، پماد و یا روغن حاوی ویتامین E به طور مستقیم به پوست اجازه می دهد تا این ماده مغذی ضروری به طور مستقیم تر به جریان خون جذب شود. این امر به ویژه در درمان لکه های پوست و یا زخم می تواند مهم باشد، که به عنوان دوز خوراکی از ویتامین ممکن است چند روز برای رسیدن به محل و ارائه کمک طول بکشد. به آرامی قراردادن روغن ویتامین E بر روی لکه آکنه و یا علائم کشیدگی، می تواند به ارائه یک منبع طبیعی از رطوبت و همچنین به عنوان یک مانع برای جلوگیری از رادیکال های آزاد و کاهش آسیب UV کمک کند.
مهم است که توجه داشته باشید که ویتامین E ، به خودی خود، یک کرم های ضد آفتاب نیست، اما یک عنصر ضروری در بسیاری از ضد آفتاب های پر طرفدار است و می تواند به افزایش توانایی های درمان طبیعی بدن کمک کند. همچنین یک عامل موثر برای بالا بردن سرعت بهبود زخم را ایجاد می کند، که در به تقویت بافت اطراف زخم و جلوگیری از شکستن بیشتر آن کمک می کند .

چگونه آن با درمان های سنتی مقایسه می شود؟

مهمترین تفاوت بین ویتامین E و درمان های سنتی پوست توانایی آن در ترکیب شدن طبیعی بدن است به طوری که می تواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی غیر ضروری و به طور بالقوه مضر درمان شود. مواد مصنوعی را نمی توان به طور طبیعی از بین برد ، بنابراین آنها تمایل دارند که اثرات منفی طولانی تری در بدن داشته باشند. در حالی که درمانهای موضعی حاوی ویتامین E از بروز واکنش های آلرژیک ایمن شده است، این بسیار نادر است و به طور کلی به خوبی مدارا می شود.
در حالی که خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب ویتامین E آن را یک عامل مفید در برابر بسیاری از بیماری تبدیل کرده، هنوز هم فقدان شواهد علمی برای حمایت ادعای اثر آن در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه وجود دارد، بنابراین شما ممکن است  هنوز هم بخواهید درمان های سنتی تر را انتخاب کنید و یا حداقل ترکیبی از کرم ویتامین E و پمادهای درمانی دیگر را استفاده کنید. همچنین، کار آنتی اکسیدان ها در همکاری، ترکیب ویتامین E با آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین A و C می تواند منافع درمانی آن را حتی بیشتر افزایش دهد.