چگونه از شر ترک پوستی خلاص شوید

این علائم زشت ترک پوستی معمولا روی شکم، ران‌ها، و بالای بازوها دیده می‌شوند. دلایل بروز این علائم شامل کاهش یا افزایش وزن شدید و ناگهانی، تغییر ناگهانی در حجم بدن، عوامل وراثتی، و استرس هستند. وقتی که پوست کشیده می‌شود، کلاژن پوست ضعیف می‌شود و باعث تشکیل خطوط ظریفی در زیر بالاترین لایه پوست می‌شود. در ابتدا، ترک‌های پوستی ناشی از کشیدگی، قرمز یا صورتی رنگ هستند. با گذشت زمان، خط نقره‌ای رنگ و باریکی در سطح پوست ایجاد می‌شود که شکل نهایی این ترک‌ها را به وجود می‌آورد.

ولی مسئله‌ی نگران کننده‌ای در این میان وجود ندارد. درمان‌های خانگی خاصی وجود دارند که می‌توانند به پیشگیری از ایجاد ترک پوستی کمک کنند و هم‌چنین ظاهر ترک‌های قدیمی و جدید را کم‌رنگ نمایند. راه‌های زیادی برای بر طرف کردن ترک پوستی وجود دارد، و معمولا، ترکیبی از روش‌های مختلف نتیجه‌ی بهتری خواهد داد. ظرف چند هفته، متوجه می‌شوید این خط‌های زشت و ناخوشایند کم‌رنگ و به تدریج محو می‌شوند.

می‌پرسید چگونه می‌توان این ترک پوستی را از بین برد؟ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از درمان‌های خانگی موثر برای رفع ترک‌های پوستی آگاه شوید.

۱. کره کاکائو برای بر طرف کردن ترک پوستی

 

مواد مورد نیاز:

نصف فنجان کره کاکائو

۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه‌ی گندم

۲ قاشق چای خوری موم زنبور عسل

۱ قاشق غذاخوری روغن زردآلو

۱ قاشق غذاخوری روغن ویتامین E

۱ قاشق غذاخوری روغن هسته پالم

دستورالعمل:

الف. تمام مواد را با هم مخلوط کنید و آن را آن قدر حرارت دهید تا موم زنبور عسل کاملا آب شود.

ب. این ترکیب را در ظرف در بسته‌ای که هوا وارد آن نشود، بریزید و در یخچال بگذارید.

پ. این ترکیب را روی ترک‌های پوستی‌تان بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست‌تان شود.

میزان و تعداد مصرف:

این کار را روزی دو تا سه مرتبه انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

استفاده از کره کاکائو برای رفع ترک پوستی بسیار موثر است. کره‌ کاکائو پوست‌تان را آبرسانی و آن را نرم‌تر می‌کند. این ماده به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و سلول‌های آسیب دیده را بازسازی و ترمیم می‌نماید. علاوه بر دستورالعمل بالا، می‌توانید کره کاکائو را روزی دو بار به تنهایی به ترک‌های پوستی‌تان بمالید. بعد از حدود دو ماه، این ترک‌ها ناپدید خواهد شد.

۲. کره‌ی شی برای رفع ترک پوستی

مواد مورد نیاز:

کره‌ی شی

دستورالعمل:

الف. کره شی را روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید و بگذارید به خورد پوست برود.

میزان و تعداد مصرف:

این کار را چند مرتبه در طول روز تکرار کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

کره‌ی شی جدای از این‌که پوست‌تان را بسیار مرطوب می‌کند، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی نیز هست. استفاده‌ی مرتب از کره‌ی شی باعث حفظ سلامتی و ترمیم همه‌ی سلول‌های آسیب‌ دیده‌تان می‌شود.

۳. آلوئه‌ورا برای رهایی از ترک پوستی

 

مواد مورد نیاز:

ژل آلوئه‌ورای تازه

۵ عدد کپسول ویتامین A

۱۰ عدد کپسول ویتامین E

دستورالعمل:

الف. ژل موجود در برگ‌ تازه‌ی آلوئه‌ورا را خارج کنید؛ روغن‌های ویتامین A و ویتامین E را از داخل کپسول‌ها خالی و به ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید.

ب. این ترکیب را روی پوست‌تان ماساژ دهید تا این‌که کاملا توسط پوست جذب شود. پوست‌تان را نشویید و به همان حالت رها کنید.

پ. هم‌چنین می‌توانید تنها از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. آن را ۱۵ دقیقه روی ترک‌های پوستی بمالید، و سپس با آب ولرم بشویید.

میزان و تعداد مصرف:

این کار را روزی یک یا دو بار تکرار کنید تا این‌که ترک‌های پوستی به تدریج محو و ناپدید شوند.

دلیل اثربخشی این درمان:

ژل آلوئه‌ورا داروی گیاهی بسیار موثری برای بدن و به ویژه برای پوست است. آلوئه‌ورا پوست را نرم می‌کند و هم‌چنین به روند درمان سرعت می‌بخشد. این خاصیت آلوئه‌ورا به خاطر وجود ترکیبات گلوکومانان و جیبرلین در آن است که باعث افزایش ترکیب کلاژن و محو شدن ترک‌های پوستی می‌شود. آلوئه‌ورا هم‌چنین از ویتامین‌ها ضروری، مواد معدنی، و آنزیم‌هایی تشکیل شده است دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند.

۴. پماد ویکس برای مبارزه با ترک پوستی

ترک های پوستی: ۲۰ درمان خانگی ساده برای رفع ترک های پوستی

مواد مورد نیاز:

پماد ویکس

سلفون

دستورالعمل:

الف. مقداری ویکس را روی ترک‌های پوستی بمالید و آن ناحیه را برای یک یا دو دقیقه ماساژ دهید.

ب. سپس این ناحیه را سلفون پیچ کنید و اجازه دهید یک شب وضعیت به همین حالت بماند.

میزان و تعداد مصرف:

این کار را هر شب تکرار کنید تا ترک‌های پوستی به تدریج محو شوند.

دلیل اثربخشی این درمان:

پماد ویکس از روغن‌های طبیعی از جمله روغن اوکالیپتوس، روغن تربانتین،‌ و روغن برگ سدر تشکیل شده است. ویکس هم‌چنین حاوی کافور و پترولیوم است. همه‌ی این مواد در ترکیب با یکدیگر پوست‌تان را مرطوب و نرم می‌کنند. البته با این‌که هیچ داده‌ی علمی این درمان خانگی و طبیعی را تایید نکرده است، زنان در سراسر جهان بعد از استفاده از این روش درمانی شاهد کاهش ۶۰ تا ۸۰ درصدی ترک‌های پوستی‌شان بوده‌اند.