تلاش برای مدیریت ترافیک پایتخت در ساعات پیک

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای چهارم شهر تهران با عنوان «استقبال از مهر»، اظهار داشت: در این مصوبه به جهت افزایش حجم ترافیک شهری در ابتدای مهرماه دستگاه های مربوطه موظف شده اند تا هماهنگی های لازم را برای مدیریت و کاهش ترافیک داشته باشند و این امر در حال اجرا است.

وی با اشاره به افزایش حجم ترافیک همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: در ابتدای مهر ماه والدین علاوه بر رفتن به محل کار خود، فرزندان را نیز به مدارس می رسانند و این مسئله باعث تردد بیشتر در خیابان ها و به تبع آن افزایش حجم ترافیک شهری می شود.

عضو شورای پنجم تهران اضافه کرد: همچنین اگر شهرداری و سایر دستگاه‌ها هم پروژه هایی در سطح شهر داشته باشند و باعث ایجاد مانع در معابر شوند، ترافیک را تشدید می‌کنند.

علیخانی عنوان کرد: طی جلساتی که با اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک داریم، در صورتی که تا ابتدای مهرماه پروژه ای نیمه کاره بماند و به اتمام نرسد، پیشنهادمان متوقف کردن آن است، چنانچه مواردی داشتیم که شهرداری در برخی از ایام سال کندن معابر و پروژه‌های اجرایی در سطح معابر را متوقف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ما هنوز آمار دقیقی از پروژه های در حال اجرا و نیمه تمام در دست نداریم، اما اگر پروژه ای باشد باید یا تسریع و تکمیل و یا متوقف شود تا در ایام مهر و آغاز دانشگاه ها و مدارس به حجم ترافیک نیافزاید.

وی افزود: پیشنهاد دیگر ما ایجاد فاصله زمانی بین ساعت آغاز کار مدارس و ادارات است که حداقل یک ساعت تغییر و فاصله ایجاد کنیم تا خانواده ها بتوانند فرزندان خود را به مدرسه برسانند و سپس به محل کار خود بروند تا تراکم ترافیک تقسیم و کاهش یابد.

علیخانی با اشاره به زحمات پلیس راهور در کنترل ترافیک اذعان کرد: همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار برنامه ریزی های شهرداری در نظم دهی و روان سازی ترافیک بسیار تاثیر گذار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران خبر داد: برای مدیریت پیک ترافیک باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و از شدت آن بکاهیم.