۶ اتفاقی که با مصرف مکمل های ویتامین، برای شما می افتد

دریافت مولتی ویتامین ها برای جلوگیری از افت انرژی روزانه بسیار مفید است. شما با مصرف این قرص ها، شاهد چند تغییر عمده در بدن خواهید بود:

تبدیل مواد مغذی به انرژی خالص: ویتامین ها به سم زدایی بدن کمک میکنند و مواد مغذی بیشتری را به انرژی تبدیل می نمایند. البته شما باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و این تصور را نکنید که اگر هم مواد غذایی ناسالم و غیر مفید به بدن برسانید، ویتامین ها آنها تبدیل به چیزی خوب یا دفع می کنند.

بهبود حافظه کوتاه مدت: مطالعات حاکی از آنند که دریافت روزانه مولتی ویتامین ها منجر به بهبود حافظه کوتاه مدت و بهبود عملکرد مغز می شود. محققان دانشگاه نورث آمبریا انگلستان طی پژوهشی دریافتند که مصرف چهار هفته ‌ای از مکمل ‌های ویتامینی باعث بروز تغییرات مثبت قابل اندازه‌ گیری در فعالیت‌ های الکتریکی مغز می‌ شود و این امر، طی پاسخگویی به آزمون ‌های ارزیابی حافظه مشهود بوده است.

افزایش انرژی در طول روز: تنها مصرف کافئین نیست که شما را در طول روز پرانرژی می کند، بلکه مصرف عاقلانه مولتی ویتامین ها نیز همین خاصیت را دارد و انرژی شما را به بالاترین سطح ممکن در روز خواهد رساند.

تجربه اندک حالت تهوع: حالت تهوع عارضه جانبی شایع در کسانی است که نوع اشتباه مولتی ویتامین ها را دریافت می کنند و یا آنها را با معده خالی می بلعند. برای دریافت هر نوع مولتی ویتامین، مطمئن شوید که وعده غذایی کامل دریافت کرده اید. اگر حالت تهوع برطرف نشد، باید نوع دیگری از مولتی ویتامین را تهیه و مصرف کنید.

تقویت عضلات: ویتامین دی یک ریزمغذی خاص برای بهبود قدرت عضلانی است. بنابراین اگر شما مکمل های مولتی ویتامین را روزانه و به طور مرتب دریافت کنید، از انجام تمرینات قدرتی بیشترین نتیجه را می گیرید.

حفظ سلامت پوست: بازسازی پوست یکی از اصلی ترین نتایج دریافت مولتی ویتامین ها است. ویتامین های ای و ث برای بازسازی و سالم ماندن پوست شناخته شده هستند. ویتامینEبرای پیشگیری از آسیب‌ های اکسیداتیو و حفاظت از غشای سلولی مفید است. این ویتامین اهمیت زیادی دارد اما نباید در مصرف آن به‌ عنوان یک مکمل زیاده روی کرد. معمولا با خوردن مولتی‌ ویتامین مقدار کافی از این ویتامین به بدن می ‌رسد.