تهران آمادگی کافی در برابر زلزله ندارد

محمد علیخانی با بیان اینکه زلزله برای همه یک تلنگر بود، اظهار کرد: این حادثه سبب شد توجه به مشکلات شهر تهران بیشتر شود و بخش‌های مختلف اعم از ساخت و ساز، ایمنی و بحران پس از زلزله مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه زلزله مانند یک مانور بود، بیان کرد: این اتفاق نشان داد تهران برای چنین مسائلی چندان آمادگی ندارد و این یک فرصت است که همه باید از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حادثه زلزله تهران حتی یک ساختمان هم تخریب نشد، خاطرنشان کرد: همه دیدیم که خودروها در زمانی کم به خیابان‌ها ریختند و خیابان ها قفل شد و ظرف چند ساعت مصرف بنزین دو برابر شد.

علیخانی اظهار کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد که ما چقدر مشکل داریم و مردم را در خصوص چنین اتفاقاتی آموزش نداده‌ایم که در مواقع لزوم چه رفتاری انجام دهند.

وی با اشاره به سرازیر شدن دفعتی خودروها به خیابان‌ها و جهش شاخص آلودگی هوا به 200 psi گفت: در این زمان مردم از حضور در منازل خود هم خودداری می‌کردند و به عبارتی با یک تهدید دو سویه مواجه بودند که اگر در خانه می‌ماندند با خطر زلزله و اگر در بیرون خانه می‌ماندند در معرض تهدید آلودگی هوا بودند.

وی با بیان اینکه بحث زلزله داغ شده ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این موضوع ادامه یابد و همه به فکر چاره‌اندیشی باشند تا مسئله حل شود.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این زمینه قانون و ضوابط کم نداریم ولی باید آنها را اجرا کنیم تا در زمان حادثه دچار مشکل نشویم.